Warsztat przeznaczony jest dla wszystkich osób zarządzających handlowcami, które pragną podnieść swoją sprawność menedżerską i efektywność swoich zespołów.
Celem warsztatu jest:
- rozwinięcie umiejętności tworzenia strategii sprzedaży
- podniesienie efektywności realizacji planów sprzedaży
- rozwinięcie umiejętności prognozowania wyników oraz ich monitorowania
- wyćwiczenie efektywnego komunikowania się z zespołem
- nauczenie się zasad tworzenia porywających wizji
- poznanie zasad zarządzania sytuacyjnego i sposobów jego stosowania w praktyce
- rozwijanie umiejętności budowania w sobie kompetencji lidera
Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:
- świadomie budować swój wizerunek lidera
- sprawnie komunikować się z handlowcami
- ustalić zasady, jakie mają obowiązywać w zespole i je egzekwować
- posługiwać się różnymi stylami zarządzania w zależności od zadań i poziomu rozwoju handlowców
- przewidywać wyniki sprzedaży w oparciu o dotychczasowe doświadczenia oraz efektywność członków zespołu
- zaplanować sprzedaż na określony czas oraz stworzyć awaryjne plany działania motywująco rozmawiać z pracownikami
PROGRAM SZKOLENIA:
MODUŁ I. Strategia firmy a strategie sprzedaży:
1. Przełożenie strategii firmy na decyzje o strategii sprzedaży
2. Segmentacja klientów jako źródło dotarcia do sedna
3. Skuteczne strategie pozyskiwania klientów
MODUŁ II. Cele i zadania w sprzedaży:
1. Wyznaczanie zadań zespołu a cele firmy
2. Zasady wyznaczania zadań zespołowych i indywidualnych
3. Planowanie strategii realizacji wyznaczonych „targetów” sprzedaży
4. Realistyczne prognozowanie wyników sprzedaży
5. Parametry niezbędne do rozliczenia sprzedaży
6. Monitoring realizacji zadań - sposoby, częstotliwość i narzędzia
MODUŁ III. Budowanie kompetencji szefa i wizerunku lidera:
1. Idealny kierownik i zespół
2. Znajdź w sobie przywódcę
3. Wizja a przywództwo - sztuka tworzenia porywających wizji
4. Wstęp do zarządzania sytuacyjnego
5. Umiejętności komunikacyjne kierownika:
MODUŁ IV. Jak efektywnie reagować i przeprowadzać zmiany:
1. Psychologiczne aspekty zmiany, czyli „w poszukiwaniu nowego sera”
2. Źródła zmian w działach sprzedaży
3. Wpływ zmian na motywację handlowców
4. Małymi krokami do celu, czyli filozofia kaizen w działaniu