Rolą reklamy jest tworzenie świadomości produktu, marki, firmy, wzbudzanie zainteresowania i pożądania klienta, a w efekcie wywołanie oczekiwanej akcji, czyli zakupu. Wraz z rozwojem nowych technologii, pojawieniem się internetu, telefonii komórkowej pojawiły się również nowe kanały i nośniki reklamowe. Umiejętność właściwego rozpoznania i doboru najskuteczniejszych z nich stała się szczególnie ważna. Kryteriami tego doboru kanału reklamowego powinny być przyzwyczajenia naszych odbiorców. To, czy zależy nam bardziej na dystrybucji ulotek, bilboardach, reklamie w witrynach internetowych czy spotach telewizyjnych powinno być uzależnione od tego, jaki środek przekazu szybciej i łatwiej dotrze do naszej grupy docelowej. Wówczas możemy mieć pewność, że pieniądze zainwestowane przez nas w reklamę przyniosą oczekiwane efekty i nie zostaną zmarnowane.
Rozwój umiejętności:
- Efektywnego doboru mediów dopasowanych do strategii i celów marketingowych
- Stosowania narzędzi wspomagających proces planowania mediów
- Optymalizacji budżetu reklamowego
- Konstrukcji media planu
- Pomiaru efektów zrealizowanych kampanii reklamowych
- Współpracy z domami mediowymi i agencjami reklamowymi
- Przygotowania przetargu na obsługę mediową
Narzędzia ułatwiające przyswajanie wiedzy:
- Case studies
- Ćwiczenia praktyczne
Kampania reklamowa: wybór mediów, współpraca z agencją, media plany.
Miejsce szkolenia: Warszawa.