Grupa docelowa: 1-12 osób
Uzyskane umiejętności:
- większa świadomość uczuć własnych oraz uczuć innych ludzi
- skuteczniejsze kierowanie własnymi emocjami, tak, by były one sprzymierzeńcem w codziennych działaniach
- lepsza umiejętność słuchania innych ze zrozumieniem
- większa świadomość mechanizmów własnego działania
- umiejętność udzielania i otrzymywania informacji zwrotnych
Opis:
Szkolenie jest oparte na autodiagnozie własnego sposobu zachowania i odczuwania w kontaktach z ludźmi (klienci, współpracownicy, bliscy). Podczas zajęć nie pracujemy nad zmianą sposobu zachowania, lecz nad lepszym uświadomieniem sobie emocji, zachowań, których uczestnicy zazwyczaj doświadczają. Celem kursu jest to, by każdy biorący w nim udział przyjrzał się swoim mocnym stronom i świadomie z nich korzystał podczas kontaktów biznesowych ( i nie tylko), by dostrzegł swoje słabe punkty i na tej podstawie stworzył indywidualny plan rozwoju. Celem kursu jest lepsze poznanie siebie i innych oraz praca nad własnym "stylem interpersonalnym"
Program szkolenia:
Emocje
- ćwiczenia związane z poszerzaniem świadomości własnych emocji pojawiających się w sytuacjach zawodowych
- praca nad następującymi zagadnieniami:
- na czym polega różnica między świadomością uczuć własnych a świadomością uczuć innych ludzi?
- jak okazywać emocje?
- jak odczytywać emocje u innych?
- na czym polega gotowość do przyjmowania i wyrażania uczuć "pozytywnych" i "negatywnych"?
- jak kierować własnymi emocjami zamiast je tłumić lub "puszczać" bez kontroli
- w jaki sposób korzystać z wiedzy o emocjach w codziennych kontaktach z klientami i (współ)pracownikami?
Komunikacja - elementy treningu interpersonalnego (inteligencja emocjonalna - szkolenia)
- słuchanie innych ze zrozumieniem
- umiejętność wyrażania swoich opinii, oczekiwań i potrzeb
- ćwiczenia mające na celu zwiększenie świadomości mechanizmów własnego działania w kontaktach z klientami i (współ)pracownikami: odpowiedź na pytanie dlaczego robię to co robię, po co robię to, co robię
- efektywna i satysfakcjonująca współpraca z ludźmi
- rywalizacja zamiast agresji
- udzielanie i otrzymywanie informacji zwrotnych
- zadawanie pytań
- parafrazowanie
- interpretowanie
- klasyfikowanie
- ocenianie
- odzwierciedlanie
Metody i techniki wykorzystywane podczas szkolenia Inteligencja emocjonalna
- ćwiczenia w parach
- autodiagnoza - praca własna
- udzielanie informacji zwrotnych
Czas trwania: 16 godzin / 2dni