Kategoria:
Rozwój Zasobów Ludzkich
Typ:
W ciągu tygodnia
Przekazywanie złych (trudnych, niepomyślnych) wiadomości
W zawód lekarza wpisane jest
przekazywanie pacjentowi informacji, których nie chciałby on usłyszeć.
Sytuacja jest wówczas trudna dla obydwu stron – i dla tego, który jest
posłańcem złych wiado1
Kategoria:
Rozwój Zasobów Ludzkich
Typ:
W ciągu tygodnia
Asertywność w kontaktach z pacjentem Lekarze, mają stały kontakt z ludźmi,
którzy przeżywają silne emocje, zatracają zdolność logicznego myślenia,
stają się zdeterminowani i zdecydowani zrobić wszystko dla siebie i
swoich bliskich, nie dbając o wszyst1
Kategoria:
Rozwój Zasobów Ludzkich
Typ:
W ciągu tygodnia
Radzenie sobie z trudnymi emocjami pacjenta (lęk, złość, wstyd)
W zawód lekarza wpisane jest, częstsze niż w innych profesjach,
kontaktowanie się z osobami przeżywającymi silne emocje – złość (od
niewielkiej irytacji do silnego wzburzenia), lęk (od nie1
Kategoria:
Rozwój Zasobów Ludzkich
Typ:
W ciągu tygodnia
Budowanie kontaktu z pacjentem
Dobry
kontakt z pacjentem jest warunkiem efektywnej pracy lekarza, a tym
samym „zdrowienia” pacjenta. Z jednej strony pozwala lekarzowi lepiej
zrozumieć pacjenta, poznać jego potrzeby i problemy, z drugiej postawić
odpow1