Incoterms 2010® - najnowsza wersja oficjalnych reguł Międzynarodowej Izby Handlowej do interpretacji terminów handlowych
Jedną z głównych trudności przed którą stają strony uczestniczące w handlu międzynarodowym, kiedy negocjują za granicą umowy agencyjne lub dystrybucyjne, jest brak jednolitych przepisów dla tego typu umów. Z tej przyczyny Międzynarodowa Izba Handlowa uznała, że jest miejsce dla alternatywnego rozwiązania, polegającego na zastosowaniu jednolitych zasad umownych, nie opartych się na żadnym konkretnym prawie krajowym, ale łączących powszechną praktykę w handlu międzynarodowym z ogólnie uznanymi przez krajowe ustawodawstwa zasadami dotyczącymi agencji i dystrybucji.
Profil uczestników
Osoby negocjujące, zawierające i realizujące kontrakty handlu zagranicznego.
Korzyści dla uczestników
Uczestnik szkolenia będzie potrafił dokonać wyboru prawidłowej reguły Incoterms®, z uwzględnieniem specyfiki towaru i gałęzi transportu, w kontraktach eksportowych i importowych. Pozwoli to na uniknięcie wielu kosztownych błędów i bezkonfliktową realizację transakcji handlowej.
Program szkolenia
- Wprowadzenie
- Ryzyko i koszty w handlu zagranicznym, umowa sprzedaży (kontrakt)
- Czym są Incoterms® a czym nie są?
- Inne terminy handlowe (amerykański kodeks handlowy (UCC), Combiterms)
- Analiza ceny kontraktowej
- Nowości w Incoterms® 2010 i różnice w stosunku do Incoterms 2000
- Analiza i omówienie 11 reguł Incoterms® 2010 oraz zmian w poszczególnych regułach, ze szczególnym uwzględnieniem podziału obowiązków, kosztów i ryzyka między stronami kontraktu
REGUŁY DLA WSZYSTKICH ŚRODKÓW I GAŁĘZI TRANSPORTU
EXW - EX WORKS (Z ZAKŁADU)
FCA - FREE CARRIER (DOSTARCZONY DO PRZEWOŹNIKA)
CPT - CARRIAGE PAID TO (PRZEWÓZ OPŁACONY DO)
CIP - CARRIAGE AND INSURANCE PAID TO (PRZEWÓZ I UBEZPIECZENIE OPŁACONE DO)
DAT - DELIVERED AT TERMINAL (DOSTARCZONY DO TERMINALU)
DAP - DELIVERED AT PLACE (DOSTARCZONY DO MIEJSCA)
DDP - DELIVERED DUTY PAID (DOSTARCZONY CŁO OPŁACONE)
REGUŁY DLA TRANSPORTU MORSKIEGO I WODNEGO ŚRÓDLĄDOWEGO
FAS - FREE ALONGSIDE SHIP (DOSTARCZONY WZDŁUŻ BURTY STATKU)
FOB - FREE ON BOARD (DOSTARCZONY NA STATEK)
CFR - COST AND FREIGHT (KOSZT I UBEZPIECZENIE)
CIF - COST INSURANCE FREIGHT (KOSZT UBEZPIECZENIE FRACHT)
- Analiza błędów, które mogą być popełnione przy stosowaniu reguł Incoterms® 2010
- Brak informacji o wersji Incoterms
- Negatywne konsekwencje związane z brakiem określenia punktu dostawy
- EXW i DDP – reguły naruszające zasadę domicylu celnego
- Błędne stosowanie reguł FOB, CFR i CIF w transporcie kontenerowym
- Możliwe konsekwencje finansowe wskutek błędnej interpretacji reguł C
- Incoterms® 2010 w kontraktach handlowych
- Czy stosować w kontraktach reguły Incoterms® 2010?
- Którą regułę wybrać?
- Jak czynniki należy wziąć pod uwagę w procesie decyzyjnym?
- Dokumenty i informacje wymagane od stron kontraktu w Incoterms® 2010
- Incoterms® 2010 a umowa spedycji i umowa o przewóz
- Ubezpieczenie towaru w drodze w Incoterms® 2010
- Zwyczajowe terminy handlowe loco, franco, Ab Werk i Frei Haus
- Podsumowanie (dyskusja podsumowująca, pytania, odpowiedzi)
Metodologia szkolenia
W trakcie szkolenia co najmniej jedna godzina zostanie poświęcona na wymianę poglądów w formie dyskusji, ewentualne formułowanie problemów, pytania i odpowiedzi. Pozostały czas przeznaczony będzie na wykłady wzbogacone prezentacją w PowerPoint.
Czas trwania szkolenia 1 dzień szkoleniowy