INCOTERMS 2010 - podział obowiązków, kosztów i ryzyka
w poszczególnych regułach Incoterms
Celem szkolenia jest:
- omówienie zasad prawidłowego i bezpiecznego stosowania reguł w kontraktach handlowych,
- analiza poszczególnych reguł Incoterms 2010, w kontekście podziału obowiązków, kosztów i ryzyka związanego z dostawą towaru między stronami kontraktu.
W trakcie szkolenia co najmniej jedna godzina zostanie poświęcona na wymianę poglądów w formie dyskusji, ewentualne formułowanie problemów, pytania i odpowiedzi. Pozostały czas przeznaczony będzie na wykłady wzbogacone prezentacją w PowerPoint.
Po szkoleniu uczestnik będzie potrafił dokonać wyboru prawidłowej reguły Incoterms, z uwzględnieniem specyfiki towaru i gałęzi transportu, w kontraktach eksportowych i importowych. Pozwoli to na uniknięcie wielu kosztownych błędów i bezkonfliktową realizację transakcji handlowej.
Program szkolenia :
1. Warunki dostaw w kontrakcie handlowym:
- warunki zastosowania INCOTERMS 2010,
- czym kierować się przy wyborze określonej formuły?
- inne formuły: RAFT, COMBITERMS.
2. INCOTERMS 2010 a umowa spedycji i umowa przewozu:
- dlaczego spedytor obowiązkowo powinien znać INCOTERMS 2010?
- "przełożenie" warunków dostaw na umowę spedycji i umowę przewozu.
3. Loco, franco, Ab Werk i inne - jak to tłumaczyć
4. Analiza poszczególnych formuł INCOTERMS 2010 i porównanie z warunkami INCOTERMS 2000:
- Wszystkie rodzaje transportu:
- EXW EX WORKS
- FCA FREE CARRIER
- CPT CARRIAGE PAID TO
- DAT DELIVERED AT TERMINAL
- DAP DELIVERED AT PLACE
- DDP DELIVERED DUTY PAID
- Tylko transport morski i wodny śródlądowy:
- FAS FREE ALONGSIDE SHIP
- FOB FREE ON BOARD
- CFR COST AND FREIGHT
- CIF COST INSURANCE FREIGHT
- Krótkie omówienie specyfiki transportu morskiego: obowiązki sprzedającego, obowiązki kupującego, (konosament, morski list przewozowy, THC, demurrage, detention).
5. CIF i CIP - ubezpieczenie CARGO:
- jakie jest uzasadnienie ubezpieczenia CARGO gdy przewoźnik i spedytor są bardzo dobrze ubezpieczeni?
- "rodzaje" CARGO - klauzule ładunkowe A, B i C,
- w jakich okolicznościach mimo ubezpieczenia ubezpieczony nie otrzymuje odszkodowania?
6. Najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu warunków dostaw INCOTERMS:
- brak informacji o wersji warunków dostaw,
- warunki C, brak uzgodnionego punktu dostawy (jest tylko punkt do którego opłacono przewóz) i konsekwencje tego faktu,
- EXW i DDP naruszenie domicylu celnego,
- nadużywanie FOB, CFR i CIF do kontenerów,
- nieporozumienia z miejscem wykonywania dostawy CFR, CIF, CPT i CIP,
- szukanie w warunkach dostaw tego czego tam nie ma np. warunków przejścia własności, sankcji w przypadku naruszenia warunków umowy, obowiązków spedytora czy przewoźnika itp.
7. Dyskusja, odpowiedzi na pytania.
Miejsce : Warszawa Centrum, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.
Informacje na temat najbliższego terminu szkolenia mogą Państwo uzyskać kontaktując się z organizatorem. Istnieje również możliwość przygotowania szkolenia zamkniętego z tego tematu, dla grupy pracowników, w dogodnym dla Państwa terminie i miejscu.