Gra dobrze odzwierciedla wszystkie mechanizmy, jakie występują w zarządzaniu zakupami w przedsiębiorstwie. Uczestnicy w grze tworzą strategie, analizują rynek i konkurencję, opracowują plan działań i techniki jego wdrożenia.
Konstrukcja gier symulacyjnych pozwala na odzwierciedlenie nie tylko „twardych” działań -cen, prowizji. Akcentuje też aspekty „miękkie”, np. budowanie relacji z klientami. Grupa planuje, podejmuje decyzje i realizuje działania, a za kilka minut otrzymuje informacje o swojej skuteczności i o osiągniętych efektach. Może więc natychmiast wprowadzić korekty i poprawić swoje wyniki w przyszłym okresie.
Dzięki symulacjom uczestnicy zapamiętują trwale do 80% przekazywanej wiedzy, jednocześnie dobrze ją rozumiejąc. To wskaźnik nieosiągalny przy użyciu innych metod. Dzięki symulacjom uczestnicy zaczynają rozumieć złożone zjawiska i pojęcia, które trudno przekazać w książce czy na wykładzie lub - w przypadku doświadczonych ‘’kupców’’ - dostają feedback odnoszący się do ich obecnie wykonywanej pracy co umożliwia im inne spojrzenie na wiele w/w aspektów.
Symulacje to jedyna metoda, w której uczestnicy mogą podejmować decyzje i na żywo obserwować ich skutki. Wszystkie błędy, jakie popełniają i sukcesy, które osiągną, będą miały doskonałą wartość edukacyjną. Udział w symulacji to ogromne emocje, dzięki którym uczestnicy są jeszcze bardziej zaangażowani i trwalej zapamiętują wnioski ze szkolenia. Są tak zaangażowani, że zwykle nie chcą opuszczać stanowiska gry nawet podczas przerwy obiadowej.
Korzyści dla uczestników Czego się nauczymy
- Różnych sposobów pozyskania przewagi negocjacyjnej
- Manipulacji stosowanych w negocjacjach i sposobów radzenia sobie z nimi
- Jaką wybrać strategię negocjacyjną ze względu na sytuację
Omawiane zagadnienia
- Style negocjowania
- Rolę gry w negocjacjach
- Socjotechniki i gry stosowane podczas negocjacji - jak sobie z nimi radzić?
- Typowe sytuacje negocjacyjne
- Możliwe strategie rozwiązań
- Rola emocji w grach negocjacyjnych
- Rola siły w negocjacjach
Po zakończeniu szkolenia
- Uczestnicy znają różnorodność stylów negocjacyjnych i ich zastosowania
- Wiedzą czym są gry negocjacyjne i jak się przed nimi bronić
- Znają strategie negocjacyjne, ich zastosowanie oraz możliwe rozwiązania
- Zdają sobie sprawę z roli emocji w procesie negocjacyjnym i potrafią w praktyce nimi kierować
- Znają rolę siły w negocjacjach
- Potrafią radzić sobie z manipulacją ze strony klienta
A przede wszystkim... Prawdopodobnie po raz pierwszy przejdziesz przez negocjacje, w których możesz popełniać błędy bez konsekwencji! Będziesz mógł eksperymentować i wyciągać wnioski. Będziesz miał okazję sprawdzić jak inni reagują na nowe techniki gry bowiem dadzą Ci możliwość zdobycia wiedzy o sobie jako negocjatorze, a dodatkowo:
- Poznasz swój indywidualny profil kompetencji. Czyli w czym tkwi siła Twoich negocjacji, a gdzie masz rezerwy, których wykorzystanie pozwoli podnieść Twoją efektywność
- Będzie świadomie rozpoznawał i rozwijał swoje ‘’cechy negocjatora’’
- Poznasz i przećwiczysz techniki, które najlepiej pasują do twojej osobowości
- Gry wzmocnią Twoje najważniejsze cechy negocjatora – zyskasz potężny efekt synergii
Szkolenie polecamy dla
Wszystkich, którzy w codziennej pracy zawodowej zajmują się zakupami, negocjują warunki tych zakupów. Szkolenie może być przydatne w zasadzie dla wszystkich, gdyż pewnie każdy z nas kiedyś spotkał się z technikami manipulacyjnymi przy robieniu (jakichkolwiek) zakupów.
Metody pracy, które zastosujemy podczas szkolenia
- ćwiczenia indywidualne i grupowe
- analiza studium przypadku ( case study )
- testy
- gry i symulacje
- dyskusje moderowane
- prezentacje, demonstracje, obserwacja
- wykłady połączone z prezentacjami multimedialnymi
- ćwiczenia integrujące i energetyzujące
Rekwizyty
Plansze do gry, arkusze obliczeniowe, mapy terytorialne, materiały edukacyjne etc.
Program szkolenia
To ćwiczenia, ćwiczenia i jeszcze raz ćwiczenia. Techniki manipulacji i obrony przed nimi. Realizacja w praktyczny, niepowtarzalny sposób założonych wcześniej celów.
Gry negocjacyjne - to nie jest zwykle szkolenie. To intensywny trening, którego celem jest stworzenie zawodowych negocjatorów, odpornych na manipulacje i umiejących w efektywny sposób wykorzystać swoją wiedzę i umiejętności do osiągnięcia największych korzyści dla siebie i swojej firmy.