Dlaczego Facebook? Co sprawia, że ten serwis stał się znakomitym nośnikiem akcji komercyjnych i świetną platformą do budowania relacji z marką? Ponieważ wszyscy mają tu równe szanse. Facebook jest tak samo dobry dla dużej marki odzieżowej, banku, jak i dla lokalnej gazety, klubu czy producenta FMCG. Bez wydawania dużych pieniędzy możesz wiele zyskać wizerunkowo i sprzedażowo. Bo o sukcesie nie decyduje wielkość budżetu, a ciekawy pomysł, codzienna aktywność, umiejętność rozmowy i zjednywania sympatii internautów. Na Facebooku jest już prawie 7 mln Polaków!
To szkolenie przeznaczone jest dla firm, które planują swoją obecność w serwisach społecznościowych lub niedawno do nich dołączyły. Nie prowadziły kampanii reklamowych w mediach społecznościowych. Nie współpracowały z liderami opinii i nie mają strategii obecności w social mediach. Aby sprawnie działać potrzebujesz wiedzy technicznej, jak stworzyć profil, jak go obsługiwać, jak zdobywać fanów, jak się z nimi komunikować. Tego właśnie dowiesz się dzięki szkoleniu ESSENTIS.
Rozwój umiejętności:
- Tworzenia i obsługi fan page'a na Facebooku oraz grup, zakładek, wykorzystanie ściany
- Łączenie strony firmowej z fan page'a
- Przygotowania płatnej kampanii reklamowej na Facebooku
- Przygotowania konkursów, promocji, wykorzystania wirtualnych giftów i kuponów rabatowych
- Tworzenia strategii działań firmy na Facebooku i realizacji celów biznesowych firmy w mediach społecznościowych
Narzędzia ułatwiające przyswajanie wiedzy:
- Praktyczne ćwiczenia na komputerze - zakładanie profilu na Facebooku
- Ćwiczenia z publikowania informacji, wstawiania linków, pisania tekstów, zapraszania fanów, znajomych
- Analityka aktualnych działań firm w social mediach: przykłady pozytywne i negatywne
- Dyskusje w grupie
Uwaga: szkolenie z praktycznymi warsztatami na komputerach podłączonych do internetu.
Firma na Facebooku. Tworzenie fan page'a, komunikacja z klientami (poziom I).
Miejsce szkolenia: Warszawa.
Program szkolenia:
Dzień 1
Facebook, blogi, mikroblogi godz. 9:00 – 16:30
Prowadzący:
Aleksander Winciorek
1. Dlaczego media społecznościowe
Pejzaż mediów społecznościowych. Główne trendy, pojęcia i perspektywy rozwoju.
Media społecznościowe w Polsce i na świecie - liczby, trendy
- Serwisy społecznościowe
- Blogi
- Mikroblogi
- Platformy wideo
Użytkownicy mediów społecznościowych
- Kto i w jaki sposób korzysta z mediów społecznościowych
- Prosumenci - siła opinii
- Fan - ambasador marki i źródło rekomendacji
Serwisy społecznościowe a inne media. Podobieństwa, różnice, szanse, zagrożenia.
2. Firma na Facebooku – pierwsze kroki
Najważniejsze narzędzia serwisu i ich wykorzystanie do celów marketingowych
Ćwiczenia praktyczne: Tworzenie konta oraz fan page'a
- Zakładamy konto na Facebooku
- fan page czy grupa?
- Strona oficjalna czy społecznościowa?
- Zakładamy fan page'a – krok po kroku
- Elementy fan page'a
- Ściana
- Zakładki
- Sekcje specjalne
- SEO
Ćwiczenia praktyczne: Komunikacja na Facebooku
- Aktualizacja statusów
- Notki (notes)
- Wydarzenia (events)
- Multimedia (zdjęcia i filmy)
- Linki
- Dyskusje
3. Media społecznościowe z perspektywy biznesowej
Najmocniejsze punkty biznesowe mediów społecznościowych, wady, wyzwania i zagrożenia na przykładach z Polski i świata
- Jak działają marki w mediach społecznościowych
- Dlaczego społeczności są ważne w budowaniu relacji z klientami
- Social media i pieniądze, czyli ile to wszystko kosztuje
4. Aplikacje, widżety, Facebook Connect, Facebook Social Graph
Serwis jako „otwarta platforma”, jej możliwości i perspektywy biznesowe. Przykłady polskich i światowych aplikacji stworzonych do realizacji konkretnych celów biznesowych. Jak uzyskać efekt synergii, łącząc aktywność w mediach społecznościowych z innymi działaniami marki w internecie
- Zasady działania aplikacji i widżetów
- Przykłady wykorzystania marketingowego
- Aplikacje angażujące
- Aplikacje sprzedażowe
- Gry marketingowe
- Przykłady
Dzień 2 godz. Facebook, blogi, mikroblogi 9:00 – 16:30
Prowadzący:
Aleksander Winciorek
1. Możliwości reklamowe na Facebooku
Najważniejsze narzędzia reklamowe serwisu (wady i zalety poszczególnych rozwiązań). Modele cenowe i rozliczeniowe. Analiza przykładów efektywnych kampanii polskich i zagranicznych
- Zasady i kodeks reklamodawcy
- Targetowanie
- ASU
- Performance Ads
- Engagement Ads
- Virtual Gifts
- Kupony rabatowe
- Jak zamówić reklamę na Facebooku
- Przykłady kampanii
Ćwiczenia praktyczne: Tworzymy własną kampanię reklamową
2. Zasady komunikacji w mediach społecznościowych
Serwis jako „otwarta platforma”, jej możliwości i perspektywy biznesowe. Przykłady polskich i światowych aplikacji stworzonych do realizacji konkretnych celów biznesowych. Jak uzyskać efekt synergii, łącząc aktywność w mediach społecznościowych z innymi działaniami marki w internecie
- Angażowanie a spam
- Best practices
- Czego robić nie wolno – analiza najczęściej popełnianych przez marki błędów w komunikacji
3. Organizacja społecznościowej obecności marki
Biznesowe perspektywy wykorzystania mikroblogów. Czy każda firma mikrobloga potrzebuje i w jakich sytuacjach mogą one być efektywne Warsztaty: poznanie specyfiki języka komunikacji mikroblogowej, tworzenie własnego mikrobloga, posługiwanie się narzędziami jego promocji
- Organizacja wewnątrz firmy
- Budowa strategii metodą za pomocą metodologii POST (people, objective, strategy, technology)
- Współpraca z agencją i developerami
- Jak napisać dobry brief
- Jak oceniać wyniki
Ćwiczenia praktyczne: Analiza SWOT mediów społecznościowych
4. Media społecznościowe – następne kroki
Wprowadzenie do zagadnień omawianych szerzej w drugiej części szkolenia
- Social Face
- Social Media Policy
- Zaawansowane aktywacji, długoterminowa strategia
- Zarządzanie kryzysem
- Współpraca z liderami opinie
5. Konkluzje i rekomendacje
Ćwiczenia praktyczne: Studium przypadków z branż uczestników szkolenia
- Indywidualne rekomendacje dla uczestników