Proces kształcenia studenta na specjalności Finanse publiczne i administracja dąży do ukształtowania specjalisty w konkretnej dziedzinie, który zdobędzie umiejętności swobodnego i efektywnego komunikowania się; nawiązywania kontaktów interpersonalnych; który może pochwalić się dobrą znajomością języków obcych oraz umiejętnościami organizacyjno-kierowniczymi.
Cel kształcenia:
Wyposażenie studentów w praktyczną wiedzę z zakresu:
- funkcjonowania samorządu w UE, w szczególności z najważniejszymi determinantami mającymi istotny wpływ na proces kształtowania się samorządu terytorialnego w Polsce i w innych krajach UE,
- zarządzania rozwojem lokalnym, marketingu terytorialnego, zarządzania projektami lokalnymi oraz zasadami funkcjonowania instytucji międzynarodowych wspierających rozwój lokalny, działającymi w krajach Unii Europejskiej,
- kształtowania wizerunku gminy lub powiatu na zewnątrz oraz dla potrzeb mieszkańców,
- aplikowania o zewnętrzne środki, przede wszystkim w ramach funduszy strukturalnych mające na celu rozwój regionalny i lokalny.
- zasad funkcjonowania administracji publicznej, mechanizmów rządzących podmiotami gospodarczymi i ich wzajemnych relacji,
- profesjonalnego administrowania lokalnymi instytucjami samorządowymi i kreowania lokalnego rozwoju gospodarczego.
Studia na tej specjalności:
- nauczą umiejętności prowadzenia rozmów handlowych i sztuki negocjacji,
- wyrobią otwartość na zmiany, przekonanie o konieczności stałego uzupełniania wiedzy,
- umożliwią opanowanie przynajmniej jednego języka obcego, zdobycia umiejętności swobodnego korzystania z technik i programów komputerowych, poznania nowoczesnych metod zarządzania oraz organizacji pracy,
- pozwolą absolwentowi na wykonywanie czynności operacyjnych na stanowisku pracy w kontekście całokształtu działalności i zarządzania instytucjami budżetowymi lub administracją gospodarczą.