Social media (media społecznościowe) zmieniły internet i zachowania internautów, którzy uzyskali możliwość łatwego, bezpośredniego zaznaczenia swojej obecności w sieci. Media społecznościowe stały też platformą prawie bezpośredniej komunikacji pomiędzy osobami o takich samych podglądach, zainteresowaniach, doświadczeniach.
Eksperci i specjaliści od komunikacji marketingowej bardzo szybko dostrzegli olbrzymi komercyjny potencjał tkwiący w social media.
O tym jak prowadzić kampanie marketingowe, jak promować firmę, markę, produkt w mediach społecznościowych opowiemy w trakcie tego szkolenia.
Unikalną wartością tego szkolenia są warsztaty prowadzone online. Uczestnicząc w szkoleniu w jego trakcie będziesz pracował bezpośrednio na facebooku, twitterze, blogach bądź forach - prowadząc elementy kampanii marketingowej. Uczestników prosimy o (o ile możliwe) zabranie ze sobą laptopów z dostępem Wi-Fi ( potrzebne będą drugiego dnia szkolenia)
1. WSTĘP - MARKETING W INTERNECIE
- Internet jako medium - podobieństwa, różnice i przewagi wobec innych mediów
- E-Konsumenci - kim są , czego szukają i czego oczekują?
- Podstawowa terminologia w e-marketingu
- Targetowanie reklam w internecie ( warsztat )
2. WEB 2.0 - KAŻDY JEST TWÓRCĄ
- Ewolucja serwisów internetowych
- User Generated Content i komunikacja dwukierunkowa
- Fora internetowe i agregatory opinii
- Przegląd najważniejszych polskich serwisów Web 2.0 ( case studies )
3. BLOG - ROZMAWIAJ, A NIE MÓW!
- Czym jest blog, a czym zdecydowanie nie jest
- Webwriting - tworzenie treści do sieci (warsztat)
- Siła blogosfery i liderów opinii - współpraca z bloggerami ( case studies )
- Blog jako narzędzie komunikacji wewnętrznej
4. SOCIAL MEDIA - UCZESTNICY, A NIE UŻYTKOWNICY
- Sieci społecznościowe: zasięgi, zasady działania, funkcjonalności
- Budowanie społeczności wokół marki - cele i metody ( case studies )
- Mikroblogi (Twitter, Blip) ( warsztat )
- Serwisy społecznościowe (Facebook, Nasza-Klasa, Goldenline i inne) ( warsztat )
5. STRATEGIA DZIAŁAŃ W SOCIAL MEDIA
- Engagement Marketing w sieciach społecznościowych ( case studies )
- Word of Mouth Marketing - szanse i zagrożenia oraz kodeks dobrych praktyk
- Viral Marketing - jak zaprojektować udaną kampanię wirusową
- Kampanie reklamowe w serwisach web 2.0 ( warsztat )
- Postępowanie w sytuacjach kryzysowych ( case studies )
6. SKUTECZNOŚĆ DZIAŁAŃ W SOCIAL MEDIA
- Wskaźniki skuteczności
- Efektywność i optymalizacja działań ( warsztat )
- Monitoring mediów internetowych
7. CASE STUDIES 8. ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA I PODSUMOWANIE