Cel szkolenia
- zwiększenie skuteczności sprzedaży poprzez efektywniejsze pozyskiwanie klientów oraz profesjonalną obsługę
- nabycie umiejętności wykorzystywania wrodzonych zasobów oraz przeciwdziałania deficytom
- nabycie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych w pozyskiwaniu i obsłudze klientów
- nabycie umiejętności przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu handlowcy
Uczestnicy
Pracownicy działów sprzedaży, handlowych odpowiedzialni za poszerzanie rynku odbiorców towarów i usług.
Program
1. Handlowiec – fakty i mity o sprzedawcach a moje wrodzone zasoby – autodiagnoza potencjału uczestników szkolenia
2. Metody poszukiwania klientów
- Zapoznanie uczestników z wachlarzem możliwości poszukiwania klientów
- Elementy treningu twórczości ukierunkowanego na generowanie pomysłów pozyskiwania klientów
3. Nawiązywanie kontaktu telefonicznego z klientem
- Zasady komunikacji telefonicznej – jak zachęcić klienta do rozmowy
- Praca głosem
- Bariery komunikacyjne – co utrudnia lub uniemożliwia zainteresowanie klientów ofertą
- Jak budować relacje z klientami, gdy kontakt telefoniczny zawiedzie
4. Budowanie relacji z klientem – zasady skutecznej sprzedaży
- Rozpoznanie potrzeb
- Jak rozmawiać z klientem aby sfinalizować sprzedaż – typy klientów i metody komunikacji z klientem
- Podstawowe narzędzia negocjacyjne - gry negocjacyjne stosowane przez klientów i sposoby radzenia sobie z nimi
- Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi – jak postępować z zastrzeżeniami klienta
5. Tworzenie i prezentacja oferty klientowi
- Kiedy należy tworzyć i przekazać ofertę klientowi
- Co powinno znaleźć się w ofercie
- Jak wykorzystać informacje zebrane od klienta do tworzenia oferty
- Prezentacja osobista czy korespondencyjna – zalety i wady
- Zasady prezentacji oferty w kontakcie bezpośrednim z klientem
- Zasady prezentacji oferty korespondencyjnie klientowi
6. Rozmowa o ofercie
- W jakim czasie kontaktować się z klientem
- Jak rozmawiać o ofercie – sztuka odpierania zarzutów i mówienia językiem korzyści
7. Finalizacja sprzedaży
- etapy sprzedaży a finalizacja transakcji
8. Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu
Metody
Szkolenie prowadzone metodą warsztatową - z wykorzystaniem specjalnie zaprojektowanych ćwiczeń, osadzonych w realiach rynkowych.