Szczegółowe informacje
Cel szkolenia
Po zakończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił:
- zbudować mapę procesów biznesowych,
- zdefiniować mierniki oceny efektywności procesu,
- określić przepływ pracy w ramach procesu (zdefiniować procedury),
- zdefiniować obieg dokumentów w ramach procedury,
- zdefiniować wymagania jakościowe dokumentacji działań oraz produktów procesu,
- zsynchronizować przepływ pracy w ramach procesu z opisami stanowisk pracy.
DODATKOWE KORZYŚCI:
Celem poprawy efektywności szkolenia w ćwiczeniach warsztatowych wykorzystywane jest komercyjne narzędzie informatyczne wspomagające modelowanie procesów. Uczestnicy szkolenia mają bezpłatny dostęp do bazy programu informatycznego przez okres 30 dni od daty ukończenia szkolenia.
ADRESACI SZKOLENIA:
- controllerzy,
- pracownicy szczebla kierowniczego,
- pełnomocnicy ds. jakości
Program szkolenia
Dzień 1- Etapy rozwoju przedsiębiorstwa – wykład; dyskusja
- Bariery unowocześnia systemów zarządzania – wykład; dyskusja
- Od BPR do BPO – jak rodziła się koncepcja zarządzania procesowego?- wykład; dyskusja
- Organizacja funkcjonalna i procesowa – wykład; dyskusja
- Realizacja zamówienia klienta w wydaniu tradycyjnym i procesowym – studium przypadku
Dzień 2- Budowanie mapy procesów – dyskusja, ćwiczenie w grupach
- Określanie celów i mierników procesów – dyskusja, ćwiczenie w grupach
- Budowanie procedur i działań dla procesów biznesowych – ćwiczenia w grupach (program BPM)
- Wizualizacje procesów na diagramach – ćwiczenia w grupach (Word)
Dzień 3- Wycena procesów i działań – wykład, dyskusja
- Wycena produktów i usług oparta na działaniach (ABC) – wykład, dyskusja
- Rachunek kosztów działań w przedsiębiorstwie produkcyjnym – studium przypadku
- Rachunek kosztów działań w przedsiębiorstwie usługowym – studium przypadku
- Rachunek kosztów działań – ćwiczenia w grupach (Excel)