Program szkolenia
1. Czym jest coaching?
- Wprowadzenie w tematykę/ideę coachingu
- Wyjaśnienie znaczenia coachingu
- Wzmocnienie zrozumienia coachingu efektywnego
- Wiedza-umiejętności-postawa i co z tego wynika dla zarządzania poprzez coaching
2. Budowanie postawy coacha
- Zrozumienie zasad etyki coachingu i zachowań/profesjonalnych standardów oraz umiejętność należytego podążania za nimi we wszystkich sytuacjach związanych z coachingiem
- Budowanie porozumienia w coachingu - umiejętność zrozumienia elementów wymaganych w określonych interakcjach w coachingu oraz umiejętność osiągnięcia porozumienia z coachowanym:
- szacunek dla odmienności,
- sposoby zbierania informacji (obserwacja, słuchanie),
- odkrywanie systemu wartości coachowanego,
- werbalizowanie problemów i przekazywanie informacji zwrotnej we właściwej formie i w odpowiednim czasie.
- Cechy/kompetencje/umiejętności coacha i co z tego wynika dla pracy poprzez coaching
- Tworzenie spontanicznej relacji z coachowanym z wykorzystaniem stylu otwartości, elastyczności
i pewności
3. Etapy coachingu
- Identyfikacja poziomu skuteczności i profesjonalizmu (mocnych i słabych stron) pracowników
- Planowanie rozwoju wybranych umiejętności/kompetencji pracowników
- Wdrażanie metod doskonalących umiejętności/kompetencje pracowników
- Ocena postępów.
4. Charakterystyka aktywnego coachingu
- Wzajemność i interakcja
- Konkrety
- Logika
- Szacunek
5. Ocena Twoich predyspozycji jako coacha. Umiejętności coacha w praktyc e
- MINI ASSESSMENT oceniający predyspozycje w obszarze zarządzania zespołem pracowników poprzez coaching ze szczególnym naciskiem na właściwą komunikację:
- język rozwiązań,
- rozumienie procesów kodowania i wydobywania informacji,
- sztuka zadawania pytań,
- umiejętność elastycznego dostosowywania sposobów pracy do coachowanego.
6. Etapy realizowania coachingu
- Nawiązanie kontaktu z coachowanym. Współtworzenie relacji
- Umiejętność tworzenia bezpieczeństwa i atmosfery wsparcia, wzajemnego szacunku i poczucia zaufania w relacji z coachowanym
- Praca: przed spotkaniem - superwizja-po spotkaniu
7. Skuteczne komunikowanie
- Aktywne słuchanie
- Stanowcze zadawanie pytań
- Komunikacja bezpośrednia
8. Ułatwianie przyswajania - orientacja na efekty
- Kreowanie świadomości
- Wytyczanie działań
- Planowanie i wyznaczanie celów
- Indywidualny plan coachingu
- Zarządzanie rozwojem oraz odpowiedzialność
Harmonogram szkolenia 2 dni szkoleniowe - 16 godzin