Współczesne organizacje wykorzystują siłę zespołu. Jeśli zespół jest właściwie ukierunkowany i działa razem, to jego efekty mogą być większe niż suma efektów jego członków. Dużą rolę odgrywa tu osoba lidera - ważne, aby rozumiał on procesy zachodzące w grupie i potrafił wpływać na wszystkich jej uczestników.
Czas trwania: 2 dni (14 godz.)
Uczestnicy nauczą się:
- Wyznaczania celów zespołowych
- Radzenia sobie z sytuacjami konfliktowymi
- Szukania rozwiązań
- Współdziałania z różnymi osobami przy pełnym wykorzystaniu ich potencjału
Progra:
- Budowanie współpracującego zespołu
- Proces budowania zespołu - główne fazy i rola lidera w ich przebiegu
- Tworzenie norm grupowych
- Najczęściej przyjmowane role w grupie
- Czynniki usprawniające komunikację w zespole, lider jako katalizator dobrej komunikacji
- Stawianie celów zespołowych i indywidualnych
- Sytuacje kryzysowe i ich wykorzystanie dla integracji i rozwoju grupy
- Formułowanie celów - jako element integrujący pracę zespołu
- Identyfikacja i umiejętność precyzowania problemów
- Zmiana postawy skierowanej na problem na perspektywę skierowaną na cel jako źródło rozwiązań
- Organizowanie zespołu poprzez stawianie celów - cele indywidualne i grupowe
- "Wszystko jest możliwe" - przekraczanie barier psychologicznych
- Zespół jako system
- Wpływ postawy i nastawienia na atmosferę i jakość współpracy
- Skuteczność a sposób myślenia o sobie, współpracownikach, firmie i pracy
- Dzielenie ryzyka i odpowiedzialności w zespole
- Rola zaufania w zespole
- Efekt synergii
- Różnorodność członków grupy jako siła zespołu