PROGRAM SZKOLENIA:
1. Mechanizmy tworzące grupę – 1 dzień
• Dynamika grupy
• Radość pracy zespołowej
• Zajęcia warsztatowe połączone z autoanalizą
Cel: Rozpoznanie mechanizmów rządzących zachowaniami grupy
2. Etapy tworzenia zespołu – 1 dzień
• Od zbioru jednostek do zespołu
• Wspólna wizja i jasne cele
• Role grupowe w Twoim zespole - rozpoznanie, jaką rolę Ty odgrywasz w zespole
• Rodzaje zachowań w zespole
• Budowanie relacji w zespole
Cel: Zidentyfikowanie aktualnej pozycji zespołu na modelu cyklu rozwoju zespołu. Analiza SWOT zajmowanej pozycji. Budowanie dojrzałych relacji i odpowiedzialnych za cały zespół zachowań wykorzystujących energię i talenty indywidualne/zespołowe
3. Zespół z sukcesem - 2 dzień
• Charakterystyka zespołu sukcesu
• Ocena kondycji własnego zespołu:
1. Analiza własnego zespołu
2. Badanie spójności grupy
3. Wydajność zespołu
Cel: Poznanie możliwych składowych sukcesu zespołu oraz ujednolicenie oceny kondycji własnego zespołu, w ważnych dla członków zespołu wymiarach
4. Skuteczne zarządzanie i doskonalenie przywództwa w organizacji – 2 dzień
• pojecie zarządzania, funkcje zarządzania, istota pracy kierowniczej, podstawowe zadania menedżerskie
• umiejętności i role kierownicze, style kierowania i skuteczne przywództwo
• osobowościowe i organizacyjne uwarunkowania skuteczności kierowania
• metody diagnozy i rozwoju kompetencji menedżerskich
• zarządzanie a przywództwo, przywództwo wizjonerskie
• cechy i budowanie efektywnych zespołów, kształtowanie konstruktywnej współpracy w organizacji
• proces kadrowy w organizacji (dobór, szkolenie, motywowanie i ocena pracowników)
• motywacyjna funkcja przywództwa organizacyjnego
5. Efektywny system motywacyjny w zespole – 3 dzień
• uwarunkowania poziomu motywacji członka zespołu
• składniki systemu motywacyjnego
• motywowanie finansowe i pozafinansowe
• indywidualizacja systemu motywacyjnego -podstawowe potrzeby ludzkie i ich rozpoznawanie
• identyfikacja struktury potrzeb i dobór bodźców motywacyjnych do zidentyfikowanych potrzeb
• funkcje wynagradzania, składniki systemu wynagradzania i ich rola
• motywacyjna funkcja wynagrodzenia, efektywny system wynagradzania w organizacji
• pozafinansowe bodźce motywacyjne i możliwości ich praktycznego wykorzystania
• motywowanie jako kompetencja społeczna kierownika, motywujące zachowanie się kierownika
• wytyczne skutecznej motywacji, uwarunkowania efektywności systemu motywacyjnego w organizacji
• budowanie identyfikacji pracownika z zespołem i organizacją
• znaczenie kultury w kształtowaniu postaw pracowników
• motywowanie a dyscyplinowanie