Założenia (Cel kształcenia):
Kurs AutoCAD-a 2007 PL, 3D (modelowania przestrzennego) kierowany jest osób, które potrzebują przed realizacją przedsięwzięcia, skontrolować poprawność projektu lub zaprezentować jego symulację 3D. Po odbyciu szkolenia, kursanci potrafią samodzielnie rysować w technikach 3D, modelować dowolne obiekty przestrzenne oraz tworzyć realistyczne wizualizacje i prezentacje swoich prac.
Materiały i metodyka prowadzenia szkolenia:
Każdy słuchacz otrzymuje autorski skrypt, płytę CD z ćwiczeniami, a także zaświadczenie ukończenia kursu na druku Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Zajęcia prowadzone są w formie ćwiczeń, które poprzedzone są krótkim wstępem teoretycznym.
Program zajęć: AutoCAD 3D 2010 – kurs całościowy:
1. Tworzenie obiektów 3 D:
- Tworzenie brył podstawowych.
- Tworzenie brył przez przekształcanie obiektów płaskich.
- Modelowanie brył.
- Niestandardowe wykorzystanie narzędzi do tworzenia obiektów przestrzennych.
- Techniki przekształcania obiektów poprzez narzędzia zmian.
- Wykorzystanie układu współrzędnych do przekształcania obiektów przestrzennych.
2. Posługiwanie się lokalnymi układami współrzędnych.
3. Edycja brył:
- Edycja ścianek, krawędzi i punktów charakterystycznych brył.
- Edycja punktów i krawędzi brył.
- Zmiana parametrów brył.
- Operacje matematyczne bulenowskie.
- Inne techniki przekształcania brył.
4. Narzędzia zmian obiektów 3D:
- Lustro, obrót, szyk, przesunięcie, dopasowanie.
- Przekształcanie obiektów 2D w obiekty 3D.
- Przecinanie brył.
- Tworzenie rzutów 2D z brył.
- Tworzenie przekrojów i przenoszenie ich do innego rysunku.
- Cieniowanie obiektów.
5. Praca z podkładami (odnośnikami):
- Dołączanie podkładów.
- Wykorzystanie podkładów do tworzenia obiektów przestrzennych.
6. Obiekty siatkowe:
- Kształty bryłowe.
- Siatki.
- Obiekty siatkowe tworzone z kształtów.
7. Praca ze światłami i kamerami:
- Rodzaje świateł.
- Sterowanie widocznością świateł.
- Ustawianie kamer.
- Rejestrowanie obrazu z poziomu kamery.
8. Wizualizacje projektu:
- Tworzenie tekstur i przypisywanie do obiektów.
- Tworzenie tekstur wytłaczanych.
- Tworzenie tekstur przenikających.
- Tworzenie tekstur złożonych.
- Sposoby rzutowania tekstur na obiekt.
- Dodawanie tła do obrazów.
- Tworzenie scen filmowych.
- Montaż scen filmowych.