CeleCelem studium jest zachęcenie nauczyciela pierwszego etapu kształcenia do ciągłej ewolucji w kierunku zmiany metod i warsztatu pracy z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym oraz tworzenie materiałów do nauczania zintegrowanego i diagnozowanie potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania.
Profil słuchacza / wymogiAdresatami są nauczyciele pierwszego etapu kształcenia w szkole podstawowej.
Szczegółowe informacjeProgram studium obejmuje takie zagadnienia jak:
· założenia reformy w szkole podstawowej i podstawy prawa oświatowego
· teoretyczne podstawy nauczania przedszkolnego i nauczania zintegrowanego
· metodyka nauczania na etapie wczesnoszkolnym i przedszkolnym
· pedagogika zabawy
· programy nauczania i wychowania na I etapie kształcenia
· ramowe i szczegółowe plany pracy nauczyciela
· edukacja medialna, zdrowotna i regionalna w nauczaniu zintegrowanym
· ocenianie w nauczaniu zintegrowanym
· współpraca z rodzicami
· wykorzystanie i zastosowanie aktywnych metod i technik nauczania i uczenia się.
Większość ćwiczeń prowadzonych jest metodą warsztatową, wymagającą aktywnego uczestnictwa członków grupy.
Uczestnikom studium gwarantujemy wyposażenie w umiejętności diagnozowania osiągnięć uczniów poprzez konstruowanie narzędzi pomiaru dydaktycznego, bezpośrednie ich wykorzystanie do badania osiągnięć uczniów a w końcu do ulepszania nauczania i motywowania. Zapewniamy wzbogacenie warsztatu nauczyciela o skuteczne metody planowania i realizacji celów kształcenia na danym poziomie a także zachęcenie do eksperymentowania w swojej pracy i realizacji własnych pomysłów, kształtowanie kreatywności, umiejętności komunikacji i planowania własnego rozwoju zawodowego
Każdy słuchacz powinien na zakończenie przedstawić pracę dyplomową w postaci użytecznej zakresie nauczania przedszkolnego nauczania zintegrowanego (np. projekt rozwiązań organizacyjnych lub metodycznych dla określonego etapu edukacyjnego lub wybranej tematyki).
Po ukończeniu studiów słuchacz otrzymuje świadectwo potwierdzające uprawnienia do nauczania w przedszkolach i w klasach I – III szkół podstawowych, adekwatne do spełnienia innych wymagań kwalifikacyjnych dotyczących nauczycieli.