Zdobywanie Przewagi Konkurencyjnej za Pomocą Logistycznej Obsługi Klienta - Szkolenie
Szczegółowe informacjeCEL SZKOLENIA:
Dogłębne poznanie koncepcji obsługi logistycznej w łańcuchach dostaw
Opanowanie pomiaru poziomu obsługi i kosztów obsługi logistycznej jako podstawy podejmowania decyzji operacyjnych i strategicznych
Wykształcenie umiejętności uczestników w zakresie analizy problemów związanych z ustalaniem i pomiarem standardów/poziomów obsługi oraz pomiarem kosztów obsługi logistycznej,
Przekazanie uczestnikom umiejętności planowania krótko i długookresowych planów w zakresie logistycznej obsługi klienta
KORZYŚCI:
Uzupełnienie wiedzy uczestników w wybranej tematyce i jej ugruntowanie.
Zapoznanie uczestników ze skutecznymi metodami i narzędziami wykorzystywanymi w realizacji procesu obsługi klienta i jego monitorowaniu.
Eliminacja podstawowych błędów popełnianych przez pracowników.
Możliwość wprowadzenia korzystnych zmian w systemie logistycznym firmy. przynoszącym korzyść zarówno firmie, jak i klientowi
Redukcja kosztów logistycznej obsługi klienta i podniesienie jej poziomu.
UCZESTNICY SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników firm handlowych i usługowych, w tym specjalistów i kierowników wszystkich szczebli, w szczególności:
Pracowników działów sprzedaży
Pracowników działów handlowych
Pracowników działów logistyki
Pracowników działów marketingu
Pracowników działów dystrybucji
Ponadto pracowników działów takich, jak zaopatrzenie czy utrzymanie produkcji (zrozumienie wpływu ich działań na obsługę klienta wewnętrznego i zewnętrznego).
PROGRAM:
Szkolenie obejmuje zagadnienia związane z logistyczną obsługą klienta wraz z niezbędnymi elementami marketingowymi. Akcent położono na metody i narzędzia pozwalające z jednej strony zapewnić zdolność systemu logistycznego do zapewnienia odpowiedniego poziomu obsługi, a z drugiej strony na zweryfikowanie skuteczności systemu logistycznego w tej mierze zarówno z punktu widzenia klienta, jak i firmy. Oprócz wykładu teoretycznego (30%) szkolenie składa się z części warsztatowej realizowanej za pomocą takich metod, jak dyskusje grupowe, ćwiczenia w grupach i indywidualne (analiza przypadków firm, zadania) i gra symulacyjna.
W zakresie merytorycznym szkolenie obejmuje:
Wprowadzenie – koncepcja zarządzania logistycznego i zarządzania łańcuchem dostaw
Logistyka, a tworzenie przewagi konkurencyjnej w łańcuchu dostaw
Związki logistyki z marketingiem i koncepcja logistycznej obsługi klienta
Klient zewnętrzny i wewnętrzny
Elementy logistycznej obsługi klienta
Analiza i doskonalenie procesu realizacji zamówienia
Analiza opłacalności klientów
Metody pomiaru obsługi klienta i standardy obsługi klientów
Strategie logistycznej obsługi klienta
METODYKA ZAJĘĆ:
Wykłady
Ćwiczenia, a w tym:
Dyskusje grupowe – omówienie danego problemu w grupach i dyskusja we wspólnym gronie celem pełniejszego zrozumienia omawianych problemów i odniesienia ich do sytuacji we własnej firmie
Analiza przypadków wybranych firm – analiza pytań do przypadków w grupach, dyskusja nad problemami firm, poszukiwanie rozwiązań
Zadania – analiza treści zadania, omówienie metodologii jego rozwiązania i rozwiązanie (wspólnie, w grupach, bądź indywidualnie)
Ćwiczenie projektowe – mapowanie procesu realizacji zamówienia w danym przedsiębiorstwie
Gra symulacyjna – podział uczestników na grupy stanowiące hipotetyczne działy w przedsiębiorstwie, przydzielenie ról klienta wewnętrznego i działu obsługującego, napisanie czytelnej instrukcji przez dział obsługujący dla klienta oraz omówienie wyników zadania, popełnionych błędów i wniosków na przyszłość.