Zasady Negocjowania - Szkolenie

Więcej informacji

Zasady Negocjowania - Szkolenie

  • Szczegółowe informacje Każdy czasem staje w sytuacji obrony swoich racji. Zdarza się też, że pewne sprawy wydają się nam nie do wyjaśnienia a argumenty naszego rozmówcy czy rozmówców są całkowicie niezrozumiałe. Ale czy na pewno nie da się tego zmienić?

    Przedstawiam Państwu kilka prostych i bezcennych zasad negocjacji. Ich znajomość pozwoli na korzystne rozstrzyganie sporów i bardziej komfortowe komunikowanie się ze współpracownikami, znajomymi i bliskimi.

    Zasady negocjowania
    1. Zasada pierwsza - oddzielenie ludzi od problemu
      • ćwicz swoją percepcję, aby zrozumieć sposób myślenia drugiej strony,
      • naucz się rozpoznawania oraz wpływania na swoje emocje,
      • rozwijaj umiejętności sprawnego komunikowania się.

      Bądź miękki w stosunku do ludzi, twardy wobec problemu. Ważne, abyś zadbał o wzajemne stosunki.

      Dlatego:
      Ćwicz swoją percepcję
      Ludzie mają tendencje do widzenia tego, co chcą widzieć. Z dopływających z zewnątrz informacji wybierają te, które potwierdzają ich dotychczasowy punkt widzenia, zaś opuszczają lub zniekształcają te, które mogą go poddać w wątpliwość.


      Naucz się rozpoznawania oraz wpływania na
      emocje swoje i drugiej strony

      Ludzie są istotami emocjonalnymi. Podejmują decyzje w oparciu o emocje, a potem szukają dla tych decyzji racjonalnych uzasadnień. Im wyższy poziom emocji, tym niższe aktualnie ujawniane zdolności intelektualne.

      Rozwijaj umiejętności sprawnego komunikowania się

      Komunikowanie się jest sytuacją sprzężenia zwrotnego, w której znaczeniem Twojego komunikatu jest reakcja, jaką uzyskujesz ze strony drugiej osoby: nie ma negocjacji bez komunikowania się.

    2. Zasada druga- oddzielenie interesów /motywów od stanowiska /przedmiotu negocjacji.
      Za przeciwnymi stanowiskami tkwią zarówno interesy konfliktowe, jak i wspólne, możliwe do pogodzenia.

    3. Zasada trzecia- opracowanie różnych możliwości.

      Istnieje wiele możliwych dróg, sposobów na realizację tych samych interesów. Pamiętaj o tym.
    4. Zasada czwarta- oparcie wyniku na obiektywnych kryteriach i procedurach.

      Zazwyczaj istnieje więcej niż jedno obiektywne kryterium, które może być podstawą porozumienia. Obiektywne kryterium powinno być niezależne od woli stron oraz możliwe do zastosowania, czyli praktyczne. Dotyczy to także procedur, które mogą polegać na: zmianie kolejności decydowania, losowaniu, powołaniu eksperta itd.
Więcej informacji

Inne informacje związane z komunikacja w biznesie

  • Studia I Stopnia - Zarządzanie Firmą Europejską

  • Centrum: OWSIIZ-Olsztyńska Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Międzynarodowe Stosunki Polityczne i Gospodarcze

  • Centrum: OWSIIZ-Olsztyńska Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania
  • Więcej informacji
  • Studia I Stopnia - Ekonomika i Zarządanie Małym i Średnim Przedsiębiorstwem

  • Centrum: OWSIIZ-Olsztyńska Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania
  • Więcej informacji
  • Administracja publiczna

  • Centrum: Elbląska Uczelnia Humanistyczno-Ekonomiczna
  • Więcej informacji
  • Logistyka i transport

  • Centrum: Elbląska Uczelnia Humanistyczno-Ekonomiczna
  • Więcej informacji
  • Zarządzanie placówką zdrowia

  • Centrum: Elbląska Uczelnia Humanistyczno-Ekonomiczna
  • Więcej informacji
  • Administracja publiczna

  • Centrum: Gdańska Wyższa Szkoła Administracji-Wydział Zamiejscowy w Olsztynie
  • Więcej informacji