Celem zajęć jest określenie własnych predyspozycji w pracy zespołowej, wzmocnienie autorytetu kierowniczego. Uczestnicy poznają narzędzia, które pozwolą im skutecznie inspirować i rozwiązywać podstawowe problemy związane z komunikacją w grupie, konfliktami, delegowaniem uprawnień i podejmowaniem decyzji.
DLA KOGO
Szkolenie przeznaczone przede wszystkim dla kadry kierowniczej i zarządzającej oraz osób chcących usprawnić pracę swojego zespołu i zwiększyć skuteczność rozwiązywania problemów w grupie.
KORZYŚCI
- Wysoka jakość
zajęcia prowadzą trenerzy posiadający przygotowanie i doświadczenie dydaktyczne w zakresie wykorzystywania aktywnych metod doskonalenia kompetencji. Kadra nastawiona jest przede wszystkim na przekazywanie wiedzy praktycznej, co ma decydujący wpływ na efektywność realizowanych szkoleń.
- Praktyczna forma
szkolenie ma formę treningu umiejętności - podstawowe treści przekazywane są w formie prezentacji przez trenera, następnie uczestnicy wykonują ćwiczenia i zadania praktyczne, biorą udział w symulacjach i dyskusjach moderowanych, rozwiązują testy kompetencyjne, analizują przypadki rzeczywiste oraz dydaktyczne. Każde ćwiczenie podlega analizie i omówieniu (przez grupę oraz trenera) - uczestnicy otrzymują w ten sposób informację zwrotną. Duże doświadczenie dydaktyczne naszych trenerów gwarantuje bardzo efektywne wykorzystanie czasu przeznaczonego na szkolenie.
- Wzajemna wymiana doświadczeń
pomiędzy uczestnikami szkolenia, co pozwoli na weryfikację i doskonalenie umiejętności
- Konsultacje z trenerem
- Certyfikat ukończenia szkolenia.
PROGRAM RAMOWY
- Budowanie efektywnego zespołu
- Pojęcie zarządzania, funkcje zarządzania, istota pracy kierowniczej
- Zarządzanie czasem, organizowanie pracy własnej i zespołu
- Ustalenie celów i zadań, planowanie, budowanie planu i harmonogramu
- Delegowanie, zasady skutecznej delegacji
- Składniki systemu organizacji i zarządzania
- Kierowanie zespołem pracowników - metody wywierania wpływu
- Umiejętności, zadania i role kierownicze
- Podstawy prawidłowych relacji interpersonalnych w zespole
- Rozwiązywanie konfliktów
- Wywieranie wpływu i kierowanie grupą
- Umiejętność oceny procesów zachodzących w grupie
- Komunikowanie się w sytuacjach trudnych
- Przywództwo a zarządzanie
- Motywowanie, dyscyplinowanie i ocena pracowników
- Efektywność systemu motywacyjnego
- Motywujące zachowanie się kierownika
- Trudne rozmowy - jak rozmawiać aby zmienić i motywować?
- Ocena pracowników, ocena formalna i nieformalna
- Modyfikacja niepożądanych zachowań i dyscyplinowanie