Budowanie strategii personalnej w oparciu o strategię firmy
8. Prawo pracy i kształtowanie zbiorowych stosunków pracy
Stosunki pracy a stosunki cywilno-prawne
Zasady zatrudniania i zwalniania z pracy
Odpowiedzialność materialna pracowników
Czas pracy i urlopy wypoczynkowe
Wynagrodzenie za pracę
Rozwiązanie i wygaśnięcie umowy o pracę
Obowiązki pracownika i pracodawcy
Układ zbiorowy pracy
Rozpatrywanie sporów zbiorowych
Zwolnienia zbiorowe
9. Ubezpieczenia społeczne
System ubezpieczenia społecznego - ubezpieczenie zdrowotne w Polsce
Organizacja, zasady działania i finansowania ubezpieczeń
Obowiązki płatnika składek z tytułu zgłaszania i rozliczania składek na ubezpieczenia
Podleganie ubezpieczeniu osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę oraz wykonujących pracę na podstawie umów cywilno-prawnych
Emerytury i renty z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych
10. Negocjacje w sprawach pracowniczych
Zakres negocjacji w sprawach pracowniczych
Podmioty uczestniczące w negocjacjach
Przedmiot negocjacji
Taktyka i techniki negocjacji
Efekt negocjacji
Udział podmiotów niezwiązanych bezpośrednio stosunkiem pracy w procesie negocjacji i powstawanie pakietów socjalnych
11. Komunikacja interpersonalna
12. Systemy informacyjne w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Główne problemy związane z wyborem zintegrowanego oprogramowania wspomagającego zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie
Wdrożenie systemu informatycznego
Administrowanie systemem kadrowo-płacowym
Rekrutacja przez Internet
13. Organizacja i zadania działu personalnego
Faza życia firmy
Miejsce działu personalnego w strukturze firmy
Misja, wizja firmy - działu personalnego
Organizacja i zadania działu personalnego
Wewnętrzne regulacje prawne i procedury personalne
14. Public relations wewnętrzne
Podstawowe definicje i pojęcia public relations oraz public relations wewnętrznego jako formy komunikacji społecznej
Miejsce PR w systemie działań marketingowych przedsiębiorstw, instytucji i organizacji
Grupy otoczenia PR i ich identyfikacja
Wewnętrzna działalność public relations w procesie komunikacji marketingowej i społecznej
Działania przygotowawcze i procedura projektowania kampanii wewnętrznych PR
Kształtowanie wizerunku przedsiębiorstwa, instytucji i organizacji na rynku oraz ich wizualnej tożsamości jako nieodłączny element kształtowania poczucia wspólnoty w firmie
Marketing personalny w organizacji
15. Kultura organizacyjna
Pojęcia, struktura, typy i funkcje kultury organizacyjnej
Logika zmian organizacyjnych, zjawisko organizacyjnego uczenia się
Kultury organizacyjne a kultury narodowe
Kształtowanie kultury organizacyjnej jako proces menedżerski
16. Zarządzanie jakością
Pojęcie jakości
Przegląd norm ISO 9000-2000
Cele i korzyści wdrożenia systemu jakości
System zarządzania jakością w praktyce
Problemy przy wdrażaniu systemu jakości
Księga jakości
Procedury
Audyt jakości
Doskonalenie systemu jakości
Jak wykorzystać zintegrowany system zarządzania w zarządzaniu zasobami ludzkimi
17. Treningi interpersonalne
Trening integracyjny
Trening asertywności
Zarządzanie stresem
Trening komunikacji w obszarze pozyskiwania kadry, motywowania pracowników i wystąpień publicznych
18. Systemy zarządzania zasobami ludzkimi
Spotkania z doświadczonymi praktykami z czołowych firm polskich i zagranicznych mające na celu wymianę doświadczeń ze słuchaczami
19. Systemy motywacyjne
20. Zarządzanie projektami
Istnieje możliwość modyfikacji programu Studiów i rozszerzenia tematyki o zagadnienia szczególnie interesujące Uczestników.