CeleKurs dedykowany jest wszystkim pracującym lub zainteresowanym pracą w obszarze tzw. miękkiego” HR. Przekrojowy charakter szkolenia pozwala na zdobycie i poszerzenie wiedzy z zakresu współczesnych metod i narzędzi zarządzania zasobami ludzkimi. Należą do nich planowanie rozwoju pracowników, tworzenie profili kompetencyjnych, ocena pracy, zarządzanie szkoleniami oraz rekrutacja i selekcja zawodowa.
Szczegółowe informacje
Miejsce: Warszawa,
Termin: Zajęcia weekendowe
Ilość dni: 4
Korzyści ze szkolenia: Dzięki metodom aktywnym zawartym w szkoleniu uczestnicy zdobędą umiejętności wykorzystania w/w narzędzi w swojej pracy.
Forma zajęć: wykład, krótkie prezentacje, dyskusje, praca w zespołach, burza mózgów.
KONSULTACJE INDYWIDUALNE: po zakończeniu zajęć każdego dnia przewidujemy dodatkowy czas na konsultacje indywidualne z prowadzącym dotyczące omawianej tematyki.
PROGRAM KURSU:
Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji.
Sposoby wzmacniania pozycji działu zasobów ludzkich;
Usystematyzowanie wiedzy z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi;
Organizacja ucząca się w podnoszeniu konkurencyjności firmy;
Self management – zarządzane swoją karierą.
Zarządzanie karierą.
Definicja rozwoju i kariery;
Dobre praktyki zarządzania karierą;
Kontrakt psychologiczny;
Programy dla talentów jako skuteczna forma zwiększania przewagi konkurencyjnej - korzyści i zagrożenia programów, dobre praktyki, przykłady programów;
Kultura organizacyjna, polityka wizerunek firmy jako kluczowe elementy przyciągania i utrzymania „talentów”;
Sytuacja na rynku pracy a procesy rekrutacyjne w firmach – dyskusja;
Rekrutacja zewnętrzna vs wewnętrzna - wady i zalety;
Sporządzanie opisu stanowiska pracy - metodologia, specyfikacja kompetencji, standaryzacja itp.
Tworzenie ogłoszeń pracy i poszukiwanie kandydatów;
Wybrane metody selekcyjne: trafność i dobór narzędzi, korzyści i zagrożenia: wywiadów kompetencyjnych; testów i kwestionariuszy; ośrodków oceny(AC); analizy CV i referencji
Outplacement jako efektywna forma restrukturyzacji w firmie - kryteria doboru pracowników do zwolnień, komunikacja procesu w firmie, działania osłonowe (szkolenia, pomoc psychologiczna, współpraca z PUP).
Ocena okresowa pracowników:
definicja;
zalety i wady systemu;
zarządzanie przez cele ( MBO) - kaskadowanie celów, definiowanie celów (SMART), rozliczanie efektów;
wyznaczanie i ocena kompetencji;
narzędzia zwiększające obiektywizm oceniania;
przeprowadzanie rozmowy okresowej;
wyznaczanie kompetencji do rozwoju;
ocena okresowa, a polityka wynagrodzeń.
Ocena 360°:
definicja;
zalety i wady systemu oceny;
wdrażanie systemu, a kultura organizacyjna firmy;
w jakich okolicznościach stosować ocenę 360
informacja zwrotna dla ocenianych;
wykorzystanie wyników oceny w działaniach rozwojowych.
Zarządzanie szkoleniami:
Definicja - prezentacja, dyskusja;
Stosunek do szkoleń w firmach – analiza polityki szkoleniowej;
Badanie potrzeb szkoleniowych - metodologia;
Funkcje szkoleniowe i metody szkoleniowe – prezentacja, dyskusja;
Metody badania efektywności szkoleń - prezentacja, przykłady, ćwiczenia;
Tworzenie planu szkoleń (strategia firmy a plan szkoleń, tworzenie budżetu, realizacja i monitoring);