Korzyści wynikające z ukończenia szkolenia:
- poszerzanie i uaktualnienie wiedzy oraz rozwijanie umiejętności związanych z pełnieniem roli przywódczej
- szkolenie dostarcza praktycznych narzędzi dla menadżerów możliwych do wykorzystania w jego codziennej pracy
- rozwinięcie wiedzy i umiejętności szefów, kierowników, menedżerów w zakresie pełnienia ról kierowniczych, zarządzania zespołami oraz delegowania zadań w sposób elastyczny, dopasowany do wymogów sytuacji i posiadanych przez pracownika umiejętności
- poprawa komunikacji na linii menedżer – podwładny
- rozpoznanie poziomu kompetencji i zaangażowania pracownika
- dopasowanie odpowiedniego stylu zarządzania do potrzeb pracownika
- skuteczniejsze zarządzanie ludźmi
- wzrost zaangażowania i motywacji pracowników
- poznanie narzędzi motywacyjnych i sposobów ich wykorzystania, uzyskanie podpowiedzi jak inspirować pracowników do kreatywności i nowych zadań.
Oczekiwane przygotowanie słuchaczy: Wiedza na temat komunikowania się w organizacji. Osobiste doświadczenia związane z pracą i współpracą w organizacji np. w pracy projektowej w zespole projektowym, kierowaniem ludźmi.
Metoda szkolenia: Warsztaty: analiza przypadków, symulacje, odgrywanie ról i informacja zwrotna dla uczestników, mini wykłady, dyskusje moderowane, ćwiczenia indywidualne i w podgrupach, kwestionariusze.
Tematy zajęć:
- Etapy rozwoju pracownika i szefa
- pojęcie kompetencji i zaangażowania
- etapy rozwoju pracownika i szefa
- krytyczne momenty na zawodowej drodze pracownika
- Praca menedżera zgodnie z teorią Blancharda
- dobór narzędzi, adekwatnych do etapu rozwoju
- diagnoza etapów rozwoju pracownika w zadaniu
- elastyczność i efektywność stosowanego stylu zarządzania
- style zarządzania wg K. Blancharda - gwarancja efektywności menedżerskiej
- zachowania efektywne i nieefektywne w czterech stylach zarządzania
- Zarządzanie sytuacyjne w praktyce menedżerskiej
- specyfika działania menedżera w czterech stylach zarządzania
- cykl komunikacji z pracownikiem - dopasowanie stylu do etapu rozwoju pracownika
- Analiza zespołów z wykorzystaniem koncepcji zarządzania sytuacyjnego
- analiza i identyfikacja obszarów do rozwoju
- planowanie działań rozwojowych
- rozwój i motywacja pracowników - nieodłączne efekty zmian
- sposoby motywowania (Teoria Arystotelesa o motywacji dodatniej i ujemnej)
- identyfikowanie osobistych i firmowych czynników motywacyjnych