Zarządzanie w Instytucjach Samorządowych - Studia I Stopnia
Szczegółowe informacjeInformacje ogólne Typ studiów: pierwszego stopnia - licencjackie Tryb studiów: stacjonarne i niestacjonarne Czas trwania: 6 semestrów (3 lata) Praktyka zawodowa: 4 tygodnie
Funkcjonowanie wielu instytucji na szczeblu samorządowym wymaga szerokiej wiedzy z zakresu zarządzania.
Zabiegamy o to, aby program specjalności był zbieżny z potrzebami praktyki samorządowej. Zapewnia on przygotowanie studentów do podejmowania decyzji, organizowania pracy, oceny zjawisk i procesów społecznych, rozpoznawania potrzeb i problemów lokalnych, gospodarowania środkami publicznymi.
Możliwości zatrudnienia
Dzięki zdobytym umiejętnościom absolwent będzie mógł dobrze funkcjonować w lokalnych strukturach samorządowych: terytorialnych, zawodowych, pracowniczych, w organizacjach społecznych, w tym organizacjach partyjnych różnych szczebli oraz we wszystkich mniej lub bardziej zinstytucjonalizowanych formach życia zbiorowego. Profil uzyskanego wykształcenia stanowi ponadto dobrą podstawę do rozwijania własnej przedsiębiorczości, do prowadzenia własnej działalności gospodarczej (small bussines, agencje reklamowe, agencje PR i inne).
Wybrane przedmioty z programu studiów
Psychologia społeczna, prawo pracy i ubezpieczeń społecznych, prawo administracyjne, analiza finansowo-ekonomiczna, komunikowanie społeczne, socjologia polityki, polityka społeczna i gospodarcza, marketing instytucji, partie i systemy partyjne, integracja europejska, zarządzanie miastem i gminą, zarządzanie przedsiębiorstwem komunalnym, praktyczne aspekty funkcjonowania władzy lokalnej i regionalnej, zarządzanie biurem samorządowym, negocjacje i mediacje, organizacje pozarządowe, samorząd gospodarczy i zawodowy, podstawy konstytucyjne ustroju, etyka życia publicznego, prawo gospodarcze.