CeleSzkolenia w organizacji pełnią ważną rolę, jednak efektywność prowadzonych działań jest rzadko widoczna. Warsztat jest odpowiedzią na pytanie, czy szkolenia są kosztem, czy inwestycją, która wpływa na rezultaty biznesowe organizacji. W trakcie warsztatu uczestnicy analizują proces zarządzania szkoleniami począwszy od strategicznego podejścia do szkoleń (działań rozwojowych), poprzez elementy organizacji, aż po ocenę efektywności zrealizowanych aktywności i analizę działań w dłuższej perspektywie czasowej. Wartością warsztatu jest niewątpliwie praca z realnymi sytuacjami, w tym z pracy zawodowej uczestników, oraz, w efekcie, wypracowanie modelu efektywnej organizacji procesów szkoleniowych wraz z przećwiczeniem jego istotnych elementów.
Szczegółowe informacje
W programie: 1.Strategiczne podejście do szkoleń.
Rola jednostki zarządzającej szkoleniami w organizacji w zakresie tworzenia polityki szkoleniowej.
Przegląd strategii szkoleniowych - różne podejścia do funkcji szkoleń.
Mocne i słabe strony różnych podejść do roli szkoleń w organizacji.
Priorytety w obszarze szkoleniowym - procesowe podejście do działań rozwojowych.
Czynniki krytyczne dla sukcesu działań szkoleniowych, w tym dobór właściwych metod i technik pracy.
Efektywne badanie potrzeb szkoleniowych - metodologia i narzędzia optymalne dla procesu.
Formułowanie celów szkoleniowych.
Talents Pool a wizja i rozwój organizacji.
2. Budżetowanie planowanych działań i wybór dostawców.
Tworzenie i efektywne zarządzanie budżetem szkoleniowym.
Maksymalizacja efektu przy ograniczonych zasobach finansowych.
Analiza rynku szkoleniowego.
Dobór treści, metod i technik szkoleniowych umożliwiających realizację założonych celów.
Dostawcy zewnętrzni, dostawcy wewnętrzni - kluczowe aspekty wyboru dostawców rozwiązań.
Proces przetargowy - formułowanie zapytania oferowanego oraz metody efektywnej oceny oferty szkoleniowej.
Formalne aspekty realizacji szkoleń/działań rozwojowych - umowy z pracownikami, firmami zewnętrznymi.
Strategie negocjacyjne.
3.Realizacja zaplanowanych działań szkoleniowych/rozwojowych.
Andragogika - efektywność nauczania osób dorosłych.
Etapy nabywania kompetencji.
Zaangażowanie jednostek ludzkich; tworzenie harmonogramu i planowanie logistyki szkoleń; komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna.
Szkolenia pilotażowe i weryfikacja materiałów szkoleniowych pod kątem ich użyteczności.
Rodzaje informacji poszkoleniowych; raport poszkoleniowy - podsumowanie, wnioski i rekomendacje dla przyszłych działań.
Maksymalizacja wartości dodanej - kreowanie trwałych relacji z zewnętrznymi firmami doradczymi.
Działania poszkoleniowe - wsparcie efektywnego transferu wiedzy i kompetencji.
4.Ewaluacja i ocena efektywności działań szkoleniowych/rozwojowych.
Zadania jednostki zarządzającej szkoleniami w organizacji w obszarze ewaluacji i badania efektywności prowadzonych działań.
Podstawowe i zaawansowane narzędzia ewaluacji szkoleń.
Podstawowe i zaawansowane narzędzia w zakresie oceny efektywności działań szkoleniowych.
Bazowy model ewaluacji i oceny efektywności szkoleń - "głębokość" badania.
Wskaźniki efektywności - czym są i gdzie ich poszukiwać.
Metodyka prowadzonych badań; tworzenie systemów ewaluacji.
Najczęściej popełniane błędy dotyczące ewaluacji i badania efektywności szkoleń.
Globalna ocena realizacji założeń i wnioski w dłuższej perspektywie czasowej.