Szczegółowe informacjeZarządzanie przedsiębiorstwem we współczesnym świecie jest złożonym, skomplikowanym procesem. Ryzyko, burzliwość i niestabilność warunków funkcjonowania wymuszają na kierowanie rozwojem w taki sposób, by umiejętnie wykorzystywać szanse i możliwości oraz skutecznie identyfikować i omijać zagrożenia.
Koniecznością staje się przewidywanie przyszłości, identyfikacja słabych i mocnych stron, wykorzystywanie różnorodnych metod badawczych do charakterystyki potencjału strategicznego. Z pomocą przychodzi tu zarządzanie i myślenie strategiczne.
Kurs stara się odpowiedzieć na pytanie czy zarządzanie strategiczne jest uniwersalną metodą kierowania przedsiębiorstwem, jakie cele powinny wyznaczać sobie przedsiębiorstwa i co oznacza myślenie strategiczne. Stara się także wyjaśnić czy z historii zarządzania strategicznego przedsiębiorstwo można wynieść jakąś naukę i jak na zarządzanie wpływają zmiany współczesnego świata.
Kurs koncentruje się na zagadnieniach zarządzania strategicznego, które uznawane są obecnie za kluczowe dla funkcjonowania przedsiębiorstw w konkurencyjnym otoczeniu.
Cel kursu:
wprowadzenie jego uczestników w dziedzinę zarządzania strategicznego poprzez przedstawienie jego istoty i genezy, szkół i kierunków, zasad
ewolucji myślenia strategicznego
omówienie procedury zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie
wyjaśnienie problematyki dotyczącej analizy strategicznej wraz ze wskazaniem metod badawczych potencjału strategicznego przedsiębiorstwa i jego otoczenia
charakterystyka zarządzania procesem wdrożeniowym oraz systemem kontroli strategicznej w firmie
przedstawienie wpływu globalizacji i internacjonalizacji na podejmowanie decyzji strategicznych w przedsiębiorstwie
omówienie efektywnego zarządzania kryzysem, ryzykiem i czasem
w przedsiębiorstwie jako kluczowych elementów sukcesu w podejmowaniu decyzji strategicznych
Kurs przygotowuje uczestników do tworzenia strategii firmy, dostarcza im nowych modeli myślenia oraz wskazuje praktyczne zastosowania metod i technik zarządzania strategicznego.
Zawartość kursu:
Istota i geneza zarządzania strategicznego
Proces zarządzania strategicznego
Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
Rodzaje strategii przedsiębiorstwa
Budowa i wdrażanie strategii w przedsiębiorstwie
Czynnik czasu i ryzyko w zarządzaniu strategicznym