Zarządzanie Sobą w Czasie i Organizacja Pracy - Szkolenie

Więcej informacji

Zarządzanie Sobą w Czasie i Organizacja Pracy - Szkolenie

  • Cele * Nabycie umiejętności efektywnego planowania czasu, lepszej organizacji pracy i skuteczności osobistej,własna diagnoza indywidualnych przeszkód w efektywnej organizacji pracy i wykorzystania czasu,trening umiejętności skutecznego delegowania zadań
    * Uczestnikom ukażemy w jaki sposób lepiej wykorzystywać czas, by bardziej efektywnie i mniejszym nakładem energii psychicznej realizować coraz większe cele.
    * Jeśli masz trudności w pogodzeniu pracy z życiem prywatnym, szkolenie podpowie Ci jak odzyskać równowagę.
    * Trenowanie umiejętności konstruowania celów, formułowania zadań, oceny ich ważności, określania priorytetów, budowania długo-, średnio- i krótkoterminowych planów i ich realizacji.
  • Szczegółowe informacje Czasem nie da się zarządzać, gdyż wszyscy mamy go tyle samo na dobę. Zarządzać należy sobą w czasie jaki mamy do dyspozycji. Celem warsztatów jest n abycie umiejętności efektywnego planowania czasu, lepszej organizacji pracy i skuteczności osobistej, własna diagnoza indywidualnych przeszkód w efektywnej organizacji pracy i wykorzystania czasu,trening umiejętności skutecznego delegowania zadań.Wypracowanie zasad efektywnego planowania, odpowiedź na pytanie – dlaczego często nie udaję się wykonać tego co zaplanujemy.

    Program szkolenia:
    Osobista motywacja – wypracowanie przez uczestników własnych korzyści płynących z faktu świadomego wykorzystywania swego czasu.

    Cel działania
    Rodzaje celów :
    • cel nadrzędny
    • cel strategiczny
    • cel taktyczny
    • cel operacyjny
    Wizualizacja celu.
    Analiza celu wg schematu SMART.
    Wytyczanie celów krótko- i długofalowych.
    Wyznaczanie priorytetów – czy można robić wszystko?
    Omówienie macierzy ważne/nie ważne – pilne/ nie pilne.

    Przygotowanie.
    Etapy przygotowania.
    Analiza trzech obszarów rozpoznania.
    Wpływ środowiska wewnętrznego i zewnętrznego na organizację czasu.
    Udział konkurencji i sojuszników.
    Źródła wsparcia w działaniu.

    Analiza „złodziei” czasu – kolejna część samo analizy mająca na celu usystematyzować czynniki „kradnące” czas.
    Analiza sytuacji.
    Analiza potrzeb.
    Dobór działań do możliwości.
    Samo – analiza – analiza obecnego stylu zarządzania sobą w czasie.
    Uczestnicy kierowani przez trenerów identyfikują stan obecny. 

    Planowanie.
      W ypracowanie zasad efektywnego planowania, odpowiedź na pytanie – dlaczego często nie udaję się wykonać tego co zaplanujemy.
    Terminarz.
    Znaczenie słowa pisanego w planowaniu.
    Konstruowanie i wdrażanie układu hierarchicznego.
    Etapy wdrażania projektu.

    7 nawyków skutecznego działania wg Stephena Covey'a.
    Określenie ról.
    Dobór celów do każdej z ról.
    Podejmowanie decyzji.
    Przeciwdziałanie barierom skutecznego planowania i działania.

    Znaczenie delegowania zadań.
    Delegowanie – komu, kiedy i jak delegować zadania aby nie było to postrzegane jako „spychologia”

    Znaczenie emocji w zarządzaniu czasem własnym.
    Asertywność – ćwiczenie typowych scenek, w których postawa asertywna jest bardzo wskazana.
    Stres - jego generatory i przeciwdziałanie im.
    Znaczenie i metodologia odpoczynku.

    Kontrola efektywności działania.
    Autokontrola.
    Schemat autoewaluacji.
    Bieżąca kontrola realizacji poszczególnych etapów działania.
    Narzędzia mierzenia czasu.
    Zbieranie i analiza doświadczeń.
    Kryteria oceny efektywności działania.
    Ocena końcowa.
     
    prowadzenie  dr Aneta Strzempek

    Certyfikaty:

    Certyfikat VIDI
Więcej informacji

Inne informacje związane z rozwój zasobów ludzkich