Zarządzanie Projektami - Szkolenie

Więcej informacji

Zarządzanie Projektami - Szkolenie

  • Szczegółowe informacje
    Zarządzanie projektami jest w chwili obecnej jedną z nieodłącznych kompetencji osób na stanowiskach kierowniczych i specjalistycznych. Wiele organizacji działa czy to całkowicie w oparciu o zarządzanie poprzez projekty, czy też w dużej mierze koncentruje się na zarządzaniu projektami. Dlatego też podstawowe narzędzia i procesy zarządzania projektami powinny stać się etapem obowiązkowym w kształceniu każdego managera lub specjalisty.

    Głównym celem szkolenia jest prezentacja podstaw metodologii zarządzania projektami tak aby uczestnicy byli w stanie samodzielnie zaplanować, poprowadzić oraz zakończyć i ocenić przykładowy projekt. Szkolenie będzie okazją do praktycznego wykorzystania zaproponowanych narzędzi za sprawą licznych warsztatów oraz analizy case study

    DLA KOGO
    Zaparszamy na szkolenie wyższą i średnią kadrę kierowniczą, specjalistów, liderów lub managerów projektów z niewielkim stażem

    KORZYŚCI
    • Wysoka jakość
      zajęcia prowadzą trenerzy posiadający przygotowanie i doświadczenie dydaktyczne w zakresie wykorzystywania aktywnych metod doskonalenia kompetencji
    • Praktyczna forma
      szkolenie ma charakter teoretyczno-praktyczny, z wykorzystaniem metod aktywizujących uczestników
    • Wzajemna wymiana doświadczeń
      pomiędzy uczestnikami szkolenia ,
    • Konsultacje z trenerem
    • Certyfikat ukończenia szkolenia.
    PROGRAM RAMOWY
    1. Jakie działanie uznajemy za projekt
      • Jakie kryteria musi spełniać zorganizowane działanie, aby uznać je za projekt
    2. Aspekty zarządzania projektem
      • Aspekty zarządzania w procesie realizacji projektu:
        • Czas
        • Ludzie
        • Budżet i zasoby materiałowe
        • Ryzyko operacyjne
        • Jakość
      • Zalety i wady z organizacji pracy zgodnie z zasadami zarządzania projektami
    3. Proces zarządzania projektem
      • Identyfikacja i omówienie poszczególnych etapów w procesie zarządzania projektem - od wizji aż do zakończenia projektu
    4. Wizja projektu
      • Precyzowanie wizji projektu: opisanie tła biznesowego projektu
    5. Określanie kluczowych elementów projektu - karta projektu
      • Omówienie zasad definiowania celu projektu
      • Wyznaczanie celów metodą: termin - działanie - zmiana
      • Definiowanie celów projektów dla poszczególnych zespołów
    6. Definiowanie zakresu projektu
      • Opis zakresu projektu:
        • Miejsce projektu wobec innych działań w firmie
        • Jasne wyznaczenie elementów, które wchodzą,
        a które są poza zakresem projektu
    7. Planowanie zakresu zadań
      • Omówienie zasad planowania zakresu zadań dla projektu
      • Poziomy planowania: operacje - zadania - czynności
      • Definiowanie zakresu zadań do projektów poszczególnych zespołów
    8. Zarządzanie czasem w projekcie
      • Omówienie zasad zarządzania czasem w fazie planowania i wdrażania projektu
    9. Diagram Gantta - budowanie planu czasowego projektu
      • Prezentacja zastosowania diagramu Gantta do planowania i koordynacji zadań
      • Praktyczne zastosowanie diagramu i jego analiza
      • Planowanie realizacji zadań poszczególnych projektów w formie diagramu
    10. Ścieżka krytyczna
      • Wyznaczenie ścieżek krytycznych
      • Analiza poszczególnych diagramów - wnioski operacyjne dotyczące koordynacji zadań i sposobu kierowania projektem
    11. Planowanie systemu kontroli w projekcie
      • Omówienie zasad - kontrola wyników i monitoring działań
      • Planowanie systemu kontroli:
        • Kamienie milowe
        • Jakie dane są niezbędne dla efektywnej kontroli na poszczególnych kamieniach milowych
        • Metoda i częstotliwość raportowania
        • Prowadzenie spotkań zespołu projektowego
    12. Zarządzanie kompetencjami w zespole - diagram podziału odpowiedzialności
      • Podział zadań a podział kompetencji
      • Zasady wyznaczania zakresów kompetencji w zespole projektowym i dla podwykonawców przy pomocy diagramu podziału odpowiedzialności
      • Diagram podziału odpowiedzialności
      • Analiza diagramów - wnioski operacyjne dotyczące komunikacji w zespole projektowym, sposobu kierowania projektem, roli lidera
    13. Kierowanie zespołem projektowym - rola lidera
      • Jaki jest podział ról w zespole projektowym
      • Specyfika kierowania zespołem projektowym
      • Jaka jest rola lidera
    14. Zarządzanie ryzykiem operacyjnym projektu
      • Dlaczego warto zarządzać ryzykiem?
      • Miejsce zarządzania ryzykiem w procesie planowania projektu
      • Zasady szacowania ryzyka projektu
    15. Mapa ryzyka
      • Zastosowanie mapy ryzyka
      • Szacowanie potencjalnych zagrożeń, opisanie mapy ryzyka
    16. Wybór strategii zarządzania ryzykiem operacyjnym
      • Strategie zarządzania ryzykiem operacyjnym
      • Weryfikacja planów operacyjnych pod kątem wniosków wynikających z wybranych strategii
    17. Zarządzanie kosztami w projekcie
      • Wyznaczenie struktury kosztów w projekcie
      • Omówienie zasad zastosowania diagramu Gantta do planowania struktury i bieżącej kontroli kosztów projektu
    18. Efektywna komunikacja w zespole projektowym
      • Warunki i zasady efektywnej komunikacji w zespole projektowym
      • Zespołowe podejmowanie decyzji
    19. Delegowanie zadań
      • Rodzaje delegowania
      • Zasady delegowania zadań w zespole projektowym
    20. Rozwiązywanie problemów
      • Metoda rozwiązywania problemów
      • Narzędzia analizy przyczyn problemu
      • Definiowanie rozwiązań
      • Narzędzia wyboru rozwiązań
      • Rozwiązywanie problemów w zespole projektowym
    21. Ocena końcowa projektu
      • Elementy składowe w procesie oceny końcowej projektu
      • Wdrożenie pilotażowe
      • Podtrzymanie korzyści / wyników po wdrożeniu projektu
      • Kontrola wyników
      • Planowanie działań kontrolnych i przekazania efektów projektu użytkownikom w organizacji
Więcej informacji

Inne informacje związane z kierowanie projektami