CeleCelem studiów na specjalności zarządzanie mediami jest dostarczenie słuchaczom wiedzy i umiejętności niezbędnych do pracy menedżera w sektorze medialnym, a także wprowadzenie studentów w zagadnienia związane z funkcjonowaniem mediów i ich rolą we współczesnych społeczeństwach, nabycie praktycznych umiejętności wykorzystywania środków komunikowania społecznego oraz kształtowanie analityczno-krytycznej postawy wobec przekazów medialnych.
Szczegółowe informacjeInformacje ogólne Typ studiów: pierwszego stopnia - licencjackie Tryb studiów: stacjonarne i niestacjonarne Czas trwania: 6 semestrów (3 lata) Praktyka zawodowa: 4 tygodnie
Ogół problematyki uwzględnia zarówno teoretyczny, jak i praktyczny aspekt przedstawionych zagadnień. W trakcie studiów studenci zdobędą wiedzę w dziedzinie organizacji i zarządzania mediami (w tym zwłaszcza mediami audiowizualnymi). Wiedza ta zostanie uzupełniona o problematykę prawną, specyfikę giełdowego finansowania mediów, strukturę ogólnopolskiego, regionalnego i lokalnego rynku mediów, aż do kwestii związanych z komunikacją społeczną, kulturą masową, relacjami publicznymi oraz etyką mediów. W formie zajęć praktycznych zostaną zrealizowane - we współpracy z Państwową Wyższą Szkołą Filmową, Telewizyjną i Teatralną w Łodzi - zagadnienia dotyczące reżyserii, sztuki operatorskiej i fotograficznej, realizacji obrazu, scenariuszopisarstwa, organizacji przestrzeni i dźwięku, montażu, organizacji produkcji medialnej.
Możliwości zatrudnienia
Absolwent specjalności zarządzanie mediami posiada kompetencje niezbędne do pracy na stanowiskach pomocniczo-twórczych w kinematografii i telewizji oraz do pełnienia funkcji menedżerskich w domach mediowych, agencjach reklamowych, strukturach samorządowych i administracji publicznej oraz instytucjach artystycznych.
Absolwent zajmował się będzie szeroko pojętym zarządzaniem w mediach, podejmując pracę m.in. w redakcjach prasowych, stacjach telewizyjnych, rozgłośniach radiowych, organach administracji państwowej.
Wybrane przedmioty z programu studiów
Komunikacja społeczna, reżyseria, sztuka operatorska, fotografia i przetwarzanie obrazu, realizacja i analiza obrazu, montaż elektroniczny, muzyka i dźwięk, etyka w mediach, organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej, zarządzanie w mediach regionalnych i lokalnych.