Zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwem - I-go stopnia
CeleCelem kształcenia na specjalności jest przygotowanie absolwenta z umiejętnościami: * twórczego rozwijania wiedzy i jej aplikacji w praktyce gospodarczej; * wykorzystania nauk podstawowych, ogólnoekonomicznych i specjalistycznych do formułowania i rozwiązywania współczesnych i przyszłościowych problemów w zakresie zarządzania i marketingowego kształtowania rynku; * przedsiębiorczego i innowacyjnego myślenia oraz postępowania; * obserwowania i analizowania stosunków oraz procesów w otoczeniu rynkowym organizacji gospodarczych; * prawidłowego wnioskowania; * rozwiązywania problemów ekonomicznych, społecznych i organizacyjnych; * wdrażania reguł, metod i przedsięwzięć marketingowych w działalności przedsiębiorstw i organizacji gospodarczych typu non - profit.
Szczegółowe informacjeZarządzanie marketingowe przedsiębiorstwem
- I-go stopnia Sylwetce absolwenta podporządkowany jest tok nauczania. Absolwent musi być wszechstronnie i specjalistycznie wykształcony, bowiem tylko wówczas będzie mógł sprostać wymaganiom stawianym współczesnym ekonomistom- menedżerom i specjalistom do spraw marketingu - zarówno w trudnym okresie transformacji polskiej gospodarki, jak i w przyszłej realizacji nowego, szerokiego programu w procesie dostosowania do norm i standardów gospodarki rynkowej Unii Europejskiej.
Zdobyta podczas studiów wiedza ogólna, kierunkowa i specjalistyczna z zakresu zarządzania marketingowego przedsiębiorstwem winna stanowić dobre podstawy do sprawnego wywiązywania się z zadań operacyjnych i analitycznych na poziomie średniego szczebla zarządzania marketingiem w przedsiębiorstwach i instytucjach non - profit.
Absolwent specjalności z tytułem licencjata w zawodzie - specjalisty do spraw marketingu będzie posiadał wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu nauk ekonomicznych i zarządzania a w szczególności: * analizowania zasobów przedsiębiorstwa;
* analizowania otoczenia przedsiębiorstwa;
* planowania marketingowego strategii rozwoju i działania przedsiębiorstwa;
* opracowywania, wdrażania i kontroli programów operacyjnych w zakresie marketingu w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach;
* organizowania, analizowania i diagnozowania badań marketingowych;
* opracowania strategii rozwojowych firmy;
* przygotowywania planów marketingowych;
* opracowywania i wdrażania systemów promocji firm;
* współdziałania w zakresie marketingu na rynkach międzynarodowych.
Absolwent wyżej wymienionej specjalności będzie również dobrze przygotowany do efektywnej działalności gospodarczej na własny rachunek. Znajdzie on zatrudnienie w przemyśle, handlu, usługach.
Może on również starać się o przyjęcie na uzupełniające studia magisterskie w każdej państwowej lub niepaństwowej szkole wyższej o profilu ekonomicznym.