Dla kogo?
Dla specjalistów ds. marketingu, PR, brand menagerów, kadry kierowniczej.
Cel?
Sukces marketingowy, bowiem na rynku wygrywa ten, kto sprzedaje korzyści,
jakie symbolizuje marka - nie ten, kto sprzedaje tylko sam produkt.
Metody?
Case studies, symulacje, omówienia trenerskie, praca zespołowa, gry, burza mózgów
Efekty?
Dzięki szkoleniu Uczestnicy jeszcze lepiej opanują umiejętności:
- budowania silnej marki
- opracowania strategii marki
- stosowania narzędzi komunikacji z rynkiem
- zarządzania marką na różnych etapach jej rozwoju
- badania wizerunku, wartości i siły marki
Wniosek
Uczestnicy szkolenia nauczą się nowoczesnych metod postępowania z markami.
ZAKRES SZKOLENIA:
1. Budowanie marki:
- Po co tworzyć markę? Relacja między marką a produktem.
- Strategia marki: analiza rynku, marki konkurencyjne, grupy docelowe, cykl życia marki.
- Tworzenie tożsamości marki.
- Ustalanie pożądanego wizerunku marki - jaki wizerunek chcemy mieć na rynku?
2. Planowanie komunikacji marki:
- Jak budować spójną i zintegrowaną komunikację marki?
- Kampanie promocyjne, komunikacyjne i wizerunkowe. Budowanie mocnego wizerunku.
- Narzędzia komunikacji - dobór narzędzi w zależności od celu i odbiorcy.
3. Wdrażanie i zarządzanie:
- Budowanie świadomości, znajomości, akceptacji i lojalności względem marki.
- Utrzymywanie bądź podwyższanie wartości marki. Jak rozwinąć potencjał marki?
- Kryzys marki, rewitalizacja marki, rozszerzanie marki.
- Wycofywanie marek z rynku, likwidacja marki.
4. Pomiar marki:
- Badania wizerunku, wartości i siły marki.
- Badania marki w relacji z markami konkurencyjnymi.
CZAS TRWANIA: 1 dzień - 8 godzin
AUTOR SZKOLENIA: Aneta Murakowska - Toporska