Zarządzanie Ludźmi w Sytuacjach Trudnych - Szkolenie
Szczegółowe informacjeCelem szkolenia jest wypracowanie zasad skutecznej komunikacji między przełożonym, a pracownikiem w sytuacjach trudnych, konfliktowych, a także zapoznanie kursantów z czynnikami warunkującymi sprawną komunikację z zachowaniem zdrowia pracowników i zespołu.
Program szkolenia
1. Jak rozpoznawać konflikt?
Rozpoznawanie typowych sposobów zachowania w sytuacjach kryzysowych;
Identyfikacja, w jaki sposób podejmują Państwo typową, wewnętrzną ocenę konfliktu;
Jak wpływa nastrój na postrzeganie konfliktu.
2. Konflikt w zespole
Konflikt w zespole - trudni współpracownicy czy trudny zespół;
Zaburzenia komunikacyjne w zespole jako przyczyna konfliktu;
Menedżerowie odpowiedzialni za rozwiązywanie konfliktu w zespole.
3. Jak kreatywnie rozwiązywać konflikty
Zorientowanie na cele w zarządzaniu konfliktami - rozwiązywanie problemów oznacza uwalnianie się od problemów;
Jak właściwie hierarchizować interesy i rozwiązywać konflikty;
Jak postrzegać konflikty i jak nimi sterować;
Jak unikać konfliktów niepotrzebnych Jak można dokonać zmiany perspektyw w ocenie konfliktów.
Umiejętności interpersonalne pomocne w radzeniu sobie z trudnymi ludźmi i przezwyciężania sytuacji konfliktowych.
4. Trudny współpracownik i podwładny
Jak rozwijać asertywność w kontaktach z trudnymi współpracownikami;
Jak radzić sobie z agresją i złością;
Jak zarządzać ludźmi, którzy manipulują;
Jakie strategie stosować wobec różnych typów osobowościowych;
Traktowanie każdej osoby zgodnie z jej charakterem i okolicznościami.