Zarządzanie Łańcuchem Dostaw w Praktyce - Szkolenie
Szczegółowe informacjeCEL SZKOLENIA:
Zapoznanie uczestników przesłankami tworzenia łańcuchów dostaw
Przedstawienie uczestnikom zasad, zadań i celów zarządzania łańcuchami dostaw
Przedstawienie uczestnikom roli i zadań logistyki w koncepcji zarządzania łańcuchami dostaw
Zapoznanie uczestników z najnowszymi koncepcjami zarządzania łańcuchem dostaw
KORZYŚCI:
Uzupełnienie i uporządkowanie wiedzy pracowników nabytej w trakcie procesu edukacji oraz w pracy
Dostarczenie pracownikom konkretnych metod i narzędzi do wykorzystania w procesie logistycznej obsługi klienta
Dostarczenie pracownikom metod dotyczących wyboru i oceny dostawców oraz ustalania polityki zaopatrzenia
Przekazanie pracownikom wiedzy na temat metod analizy kosztowej niezbędnych przy dokonywaniu wyboru przewoźnika oraz organizacji transportu)
Dostarczenie pracownikom wiedzy pozwalającej na racjonalne podjęcie decyzji dotyczącej outsourcingu logistyki i innych procesów
Przedstawienie konkretnych metod ustalania częstotliwości i wielkości dostaw w systemach „dokładnie na czas” oraz ich wpływu na racjonalizację kosztów zapasów
Zaprezentowanie tzw. najlepszych praktyk i najciekawszych współczesnych koncepcji implementowanych w łańcuchach dostaw
Możliwość konsultacji/przedyskutowania bezpośrednio ze specjalistą problemów, problemów jakimi pracownicy przedsiębiorstwa mają do czynienia na co dzień w przedsiębiorstwie.
UCZESTNICY SZKOLENIA:
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników operacyjnych i menedżerów wszystkich szczebli przedsiębiorstw handlowych, usługowych i produkcyjnych, w tym:
Pracowników działów zakupów i zaopatrzenia
Pracowników działów handlowych, sprzedaży i ekspedycji
Pracowników działów utrzymania ruchu
Pracowników działów logistyki
Pracowników działów zarządzania łańcuchem dostaw
Dyrektorów/kierowników oddziałów przedsiębiorstw.
PROGRAM:
Szkolenie dotyczy podstawowych problemów związanych z zarządzaniem łańcuchem dostaw oraz metod i narzędzi znajdujących zastosowanie w ich rozwiązywaniu. Omówione zostaną zarówno zagadnienia związane z procesem dystrybucji, jak i procesem zaopatrzenia z akcentem na problemy logistyczne (część wykładowa nie więcej niż 40%). Szkolenie ma charakter praktyczny: uczestnikom zostaną pokazane filmy ukazujące rozwiązania firm zachodnioeuropejskich w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw, omówione zostaną studia przypadków firm, uczestnicy wezmą także udział w ćwiczeniach ilościowych oraz w zespołowej grze symulacyjnej.
W zakresie merytorycznym szkolenie obejmuje:
Zagadnienia wstępne koncepcja zarządzania logistycznego i zarządzania łańcuchem dostaw
Warunki implementacji, funkcjonowania i korzyści z zastosowania koncepcji SCM
Koncepcja Material Decoupling Point
Znaczenie logistycznej obsługi klienta w łańcuchu dostaw
Zakupy i zaopatrzenie w łańcuchu dostaw
Organizacja transportu w łańcuchu dostaw
Rola outsourcingu w łańcuchu dostaw, wsparcie łańcucha dostaw przez usługodawców logistycznych
Wpływ sterowania przepływem informacji i zapasów w łańcuchu dostaw na efektywność obsługi klienta
Organizacja dostaw zaopatrzeniowych i dystrybucyjnych w systemach „dokładnie na czas”
Współczesne wiodące koncepcje (CPFR, ECR, VMI) i wzorcowe praktyki w łańcuchu dostaw.
METODYKA ZAJĘĆ:
Wykłady
Ćwiczenia, a w tym:
Dyskusje grupowe – omówienie danego problemu w grupach i dyskusja we wspólnym gronie celem pełniejszego zrozumienia omawianych problemów i odniesienia ich do sytuacji we własnej firmie
Analiza przypadków wybranych firm – analiza pytań do przypadków w grupach, dyskusja nad problemami firm, poszukiwanie rozwiązań
Zadania – analiza treści zadania, omówienie metodologii jego rozwiązania i rozwiązanie (wspólnie, w grupach, bądź indywidualnie)
Gra symulacyjna – ćwiczenie wskazujące na rolę przepływu informacji w łańcuchu dostaw na wielkość zapasów tworzonych w poszczególnych ogniwach łańcucha, a następnie omówienie wyników zadania, popełnionych błędów i wniosków na przyszłość