Szczegółowe informacjeGwarantem pomyślnego rozwoju firmy — oprócz takich czynników, jak zaplecze rzeczowe, marketingowe czy finansowe — jest przede wszystkim czynnik ludzki, czyli personel wyposażony w odpowiednie kompetencje.
Kurs pozwoli uczestnikowi zapoznać się z najważniejszymi zagadnieniami związanymi z zarządzaniem kompetencjami. Prezentuje również zasady budowy systemu kompetencyjnego oraz struktury kompetencyjnej, a także sposoby ich wykorzystania w zarządzaniu personelem. W tekście umieszczono liczne przykłady obrazujące omawiane zagadnienia.
Cel kursu:
Po zakończeniu kursu uczestnik zdobędzie wiedzę i umiejętności z zakresu:
określania grup kompetencji,
źródeł pozyskiwania informacji o kompetencjach,
budowy i zarządzania systemem kompetencyjnym,
budowy struktury kompetencyjnej na podstawie macierzy kompetencji lub skupiska kompetencji,
oceny efektywności systemu kompetencyjnego za pomocą różnych narzędzi (assessment center, skale obserwacyjne, testy kompetencyjne),
wykorzystywania modelu kompetencyjnego na różnych płaszczyznach zarządzania zasobami ludzkimi (rekrutacja i selekcja, ocena okresowa, szkolenia i systemy wynagradzania).
Zawartość kursu:
1. Zarządzanie kompetencjami w organizacji — podstawowe zagadnienia
2. Budowa systemu kompetencyjnego
3. Płaszczyzny stosowania modeli kompetencyjnych w zarządzaniu personelem