CeleAby po zakończonym szkoleniu słuchacz potrafił:
• samodzielnie przygotować Joint Biznes Plan ( Plan rocznej pracy z klientem oparty na wzajemnym, szacunku, relacjach, bez konieczności poprawiania warunków handlowych ),
• samodzielnie ocenić profitowość biznesu z klientem – stworzyć i przeanalizować rachunek P&L ( Profit and Lost ),
• samodzielnie obliczyć efektywność promocji ,
• samodzielnie przygotować się do spotkania negocjacyjnego z klientem,
• zaplanować rozwój biznesu z klientem.
Szczegółowe informacjeSzkolenie kierowane jest do osób pracujących lub planujących w przyszłości pracować z sieciami handlowymi. Głównym celem szkolenia jest dostarczanie uczestnikom nowych narzędzi do pracy z klientami kluczowymi. Główne narzędzia, które poznają uczestnicy podczas szkolenia pozwolą im zwiększyć efektywność i profitowość planowanych działań promocyjnych. Pozwolą również zbadać skuteczność działań promocyjnych oraz przede wszystkim dostarczą skutecznego narzędzia do porozumienia w negocjacjach rocznych z kupcami w sieciach handlowych.
Korzyści:
• Poznanie nowych dodatkowych narzędzi do pracy z kluczowym klientem,
• poznanie sposobu na ograniczenie kosztów inwestycji w warunki handlowe,
• poznanie nowych możliwości alternatywnej rozmowy z klientem kluczowym innych niż negocjacje warunków handlowych,
• poznanie narzędzi służących do analizy i badania opłacalności działań promocyjnych, co za tym idzie zwiększenie ich efektywności,
• praktyczny aspekt szkolenia – praca z trenerem praktykiem,
• praca na przykładach w życia uczestników szkolenia,
• możliwość otrzymania informacji zwrotnej na temat stworzonych przez siebie narzędzi
Profil uczestnika:
Osoba do której kierowane jest ww. szkolenie to osoba, która pracuje i zarządza na co dzień sprzedażą oraz innymi procesami około sprzedażowymi z klientem kluczowym. Szczególnie dotyczy to osób pracujących z detalicznymi sieciami handlowymi. Przykładem stanowisk obejmujących ww. kompetencje jest: Key Account Manager ( Kierownik ds. rozwoju klienta kluczowego ) , Account Manager ( kierownik ds. rozwoju klienta ), kierownik rejonu sprzedaży itp.. Branża w której osoba pracuje nie ma tutaj dużego znaczenia, bardziej liczy się, że w obowiązkach pracownika występuje konieczność zaplanowania całego procesu biznesowego z punktu widzenia osiągania założonych celów ilościowych i jakościowych. Szkolenie to adresowane jest również do osób, które w przyszłości chciałyby ubiegać się o stanowisko związane z rozwojem i zarządzaniem sprzedażą u kluczowych klientów.
Metody szkolenia:
Wszystkie moduły realizowane są warsztatowo z użyciem następujących narzędzi: