Szczegółowe informacjeKurs Zarządzanie i komunikowanie społeczne przedstawia zagadnienia i pojęcia z zakresu wszystkich odmian komunikowania: społecznego, masowego, interpersonalnego, pośredniego, bezpośredniego. Uczestnicy kursu zapoznają się z najważniejszymi schematami komunikowania, poznają analizę zasobów i możliwości języka naturalnego. Materiał obejmuje również prezentację koncepcji komunikowania werbalnego, a także problemy komunikacji pozajęzykowej. Opisano w nim też najważniejsze obszary życia społecznego objęte komunikowaniem - mass media, reklamę, public relations, komunikację w polityce i w ekonomii oraz komunikację w sieci.
Cel kursu:
Celem kursu jest:
poznanie elementów komunikowania niezbędnych do prawidłowego przebiegu procesu komunikacji,
zdobycie umiejętności określania składników poszczególnych modeli komunikacyjnych (interpersonalnych, masowych i innych),
zdobycie wiedzy z zakresu komunikowania werbalnego, niewerbalnego i parawerbalnego oraz nabycie umiejętności wykorzystania tej wiedzy w praktyce komunikacyjnej,
poznanie podstawowych funkcji komunikowania społecznego i umiejętność odróżniania manipulacji od perswazji,
identyfikowanie różnych odmian komunikowania społecznego (medialnej, reklamowej, public relations, ekonomicznej i politycznej).
Zawartość kursu:
Elementy procesu komunikacji.
Schematy i modele komunikacyjne.
Komunikacja werbalna.
Komunikacja niewerbalna i parawerbalna.
Funkcje komunikacji a życie społeczne. Informowanie, perswazja i manipulacja.