PraktykiEmocje mają prawo pojawiać się w wielu momentach, zarówno w formie pozytywnej (radość, entuzjazm, empatia) jak i w formie negatywnej (złość, smutek, awersja). Towarzyszą nie tylko ważnym wydarzeniom, ale też codziennym pracom, przyjmując formę szkodliwą (np. znudzenie, zagubienie) lub korzystną i wspierającą (np. zaciekawienie, fascynacja). Szczególnie złą sławą okryte są stres i frustracja jako stany destrukcyjne, ale często obecne w życiu zawodowym.
Warto poznać teoretyczne i praktyczne aspekty panowania nad emocjami w różnych sytuacjach, w jakich przychodzi nam uczestniczyć w pracy i w domu. Dlatego też zapraszamy Państwa na poniższe szkolenie.
Szczegółowe informacjeProgram
WPROWADZENIE: EMOCJONALNA NATURA CZŁOWIEKARola uczuć w życiu, wartość użytkowa wrażliwości emocjonalnej, fizjologia, biochemia i psychologia uczuć.
PODSTAWOWE EMOCJE I ICH ZNACZENIE W ZARZĄDZANIU
Metoda kolorowych kapeluszy wg Edwarda de Bono: biały (obiektywizm), czerwony (złość), czarny (smutek), żółty (radość), zielony (natchnienie) i niebieski (spokój i uporządkowanie): jak je nosić i stosować w różnych sytuacjach – czyli panowanie nad własnymi emocjami.
STRES I FRUSTRACJA JAKO „KONIECZNE” ELEMENTY ŻYCIA ZAWODOWEGO I PRYWATNEGO
Fazy stresu: orientacja, mobilizacja, wyczerpanie. Syndrom wypalenia zawodowego, utrudnienia, przeszkody i blokady w dążeniu do celów, ich interpretacja i doświadczanie.
TECHNIKI KONTROLOWANIA POZIOMU STRESU – OD CHWILOWEJ RELAKSACJI DO ZMIANY STYLU ŻYCIA
Kontrola emocjonalna, psychiczne „szczepienie” antystresowe i dobre samopoczucie. Osiemnaście sposobów na stres.
KONCEPCJA ZDROWEJ ORIENTACJI OPTYMISTYCZNEJ P. SELIGMANA
Elementy zmienne i stałe w budowaniu nastrojów i emocji, autosugestia, pozytywne nastawienia.
SYTUACJE TRUDNE
Konflikty interpersonalne i grupowe, obawa przed niepowodzeniem, agresja i wrogość, przeciążenia i frustracje, nadmierne wymagania, traumatyczne doświadczenia osobiste.
EMOCJE W WYSTĄPIENIACH PUBLICZNYCH
Emocje występujące przy przygotowaniu i przeprowadzeniu prezentacji
JĘZYK CIAŁA W EKSPRESJI EMOCJI I W PREZENTACJI
Gestykulacja, mimika, wygląd fizyczny, ruch, spojrzenia, przestrzeń osobista i publiczna. Asertywne formy zachowań niewerbalnych.
DEKALOG POPRAWNEJ KOMUNIKACJI
Sztuka słuchania i obserwowania jako podstawa sztuki mówienia, najważniejsze pułapki komunikacyjne związane z treściami, procesem i cechami indywidualnymi. Przekazywanie wiedzy i informacji, nakłanianie do działania.
Metody Trening interaktywny – wymaga aktywnego uczestnictwa wszystkich uczestników. W odniesieniu do większości punktów przewidziane są trzy części – wprowadzenie, gry i ćwiczenia oraz doświadczenia osobiste, komentarze i uwagi personalne.
W cenie uwzględniono koszty: 16 godzin zajęć, materiałów szkoleniowych i pomocniczych, 3 noclegów (komfortowe pokoje 1-osobowe), pełnego wyżywienia (od kolacji w dniu przyjazdu do śniadania w ostatnim dniu pobytu), poczęstunku podczas przerw kawowych, dodatkowych atrakcji.
Inne informacje związane z zarządzanie zasobami ludzkimi