Zarządzanie Dostawcami - Szkolenie

Więcej informacji

Zarządzanie Dostawcami - Szkolenie

  • Cele Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z procesem zarządzania dostawcami: od pracy działu zaopatrzenia, poprzez analizę potrzeb materiałowych w przedsiębiorstwie, a kończąc na kompleksowej ocenie dostawcy z wykorzystaniem takich technik jak m.in.: OTIF, TCO, audyt dostawców.
  • Profil słuchacza / wymogi Osoby, których odpowiedzialność zawodowa obejmuje m.in. rolę nawiązywania współpracy, kooperacji, negocjacji umów i warunków w relacji prawno - ekonomicznej oraz renegocjowania.
  • Szczegółowe informacje Korzyści dla uczestników
    Podczas szkolenia uczestnicy zyskają umiejętności:
    • określenia kompetencji oraz miejsca funkcjonowania w firmie działu zaopatrzenia
    • prawidłowego planowania i hierarchizowania potrzeb materiałowych
    • zbierania i weryfikacji danych dotyczących dostawcy
    • analizy zebranych danych
    • oceny dostawców różnymi technikami
    Czas trwania
    8 godzin dydaktycznych - 1 dzień

    Program szkolenia
    1. Wpływ przedsiębiorstwa na wybór i zarządzanie dostawcami:
      • struktura organizacyjna a dział zaopatrzenia
      • współpraca i wzajemne zależności zaopatrzenia i innych działów w przedsiębiorstwie - konflikty międzyfunkcjonalne
      • koszty działu zaopatrzenia
    2. Analiza potrzeb materiałowych w przedsiębiorstwie:
      • zasady budowy polityki utrzymania zapasu,
      • zapotrzebowanie zależne i niezależne - punkt rozdziału,
      • planowanie potrzeb brutto i netto.
    3. Ocena dostawców różnymi technikami, m.in.:
      • istota gromadzenie danych do analiz,
      • audyt dostawców,
      • analiza ABC / XYZ,
      • OTIF,
      • ryzyko realizacji dostaw,
      • metoda scoringowa,
      • metoda rankingowa,
      • wykorzystanie modelu preferencji decydenta,
      • TCO - całkowity koszt posiadania.
Więcej informacji

Inne informacje związane z logistyka