Specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci o prawidłowym rozwoju umysłowym spowodowane są zaburzeniami niektórych funkcji poznawczych, motorycznych i ich integracji, uwarunkowanymi nieprawidłowym funkcjonowaniem układu nerwowego.
Specyficzne trudności edukacyjne mogą występować w następujących postaciach :
DYSLEKSJA - specyficzne trudności w czytaniu;
DYSORTOGRAFIA - specyficzne trudności z opanowaniem poprawnej pisowni (w tym błędy ortograficzne);
DYSGRAFIA - niski poziom graficzny pisma
W ramach zajęć indywidualnych proponujemy:
Indywidualną terapię pedagogiczną dla dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami edukacyjnymi, zajęcia dla dzieci ze szkoły podstawowej i gimnazjum. Są to zajęcia usprawniające:
technikę czytania
poprawne pisanie
pamięć
koncentrację
grafomotorykę
Ortograficzny trening mnemotechniczny-nauka ortografii z wykorzystaniem technik pamięciowych opartych na obrazie.
Trening umiejętności poznawczych - celem jest kształtowanie takich umiejętności jak: koncentracja uwagi, plastyczność myślenia, spostrzegawczość, komunikacja słowna, wyobraźnia przestrzenna.