CeleZasadniczym celem studiów jest dostarczenie słuchaczom wiedzy w zakresie biznesowego wykorzystania wywiadu gospodarczego oraz umiejętności projektowania programów, narzędzi i technik wywiadowczych nakierowanych na rozpoznanie konkurenta i otoczenia konkurencyjnego. Istotnym celem jest praktyczne przygotowanie słuchaczy do kształtowania i wdrażania programów bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie uwzględniających implementację działań z zakresu "Business Intelligence" jak też programów zabezpieczających przed działaniami wywiadowczymi. Nacisk zostanie położony na zagadnienia związane z metodami identyfikacji konkurentów, źródłami informacji o konkurencie i otoczeniu konkurencyjnym oraz metodami analizy.
Szczegółowe informacjeStudia zaczynają się sesją integracyjną.
W czasie studiów poruszane są takie zagadnienia jak:
- globalizacja i jej wyzwania dla współczesnego przedsiębiorstwa,
- cechy i atrybuty przedsiębiorstwa doby globalizacji,
- wybrane strategie konkurencji współczesnych przedsiębiorstw,
- prawne aspekty wywiadu gospodarczego i ochrony informacji w przedsiębiorstwie,
- wywiad gospodarczy – problemy teoretyczne i koncepcje rozwojowe,
- metody i techniki pozyskiwania informacji o konkurencie i otoczeniu konkurencyjnym.
- źródła informacji,
- zarządzanie dokumentacją w przedsiębiorstwie (instytucji ), - analizy wywiadowcze,
- analizy ekonomiczne w wywiadzie,
- raport wywiadowczy,
- polityka bezpieczeństwa przedsiębiorstwa (instytucji)
- bezpieczeństwo systemów i sieci teleinformatycznych.
- fizyczne i środki ochrony informacji,
- zarządzanie dokumentacją w przedsiębiorstwie,
- organizacja i funkcjonowanie kancelarii,
- plany ochrony przedsiębiorstwa,
- organizacja jednostek wywiadu i kontrwywiadu (ochrony) w przedsiębiorstwie.
Zgodnie z obowiązującym prawem, program studiów realizowany jest w postaci wykładów i ćwiczeń. Zajęcia mogą być prowadzone zarówno metodami tradycyjnymi jak i w formie nauczania na odległość - z wykorzystaniem internetu (tzw.: Distance Learning, e-Learning).