Wystąpienia Publiczne - Szkolenie Podstawowe

Więcej informacji

Wystąpienia Publiczne - Szkolenie Podstawowe

  • Cele * Analiza i sposoby radzenia sobie z trudnymi sytuacjami podczas wystąpienia,
    * Opanowanie i pogłębienie umiejętności swobodnej wypowiedzi retorycznej, przy jednoczesnym pokonaniu zjawiska ,,tremy'',
    * Przedstawienie zasad konstruowania przemówień,
    * Właściwy dobór sposobu przeprowadzenia wystąpienia,
    * Udoskonalenie umiejętności komunikowania się oraz wzmacniania kontaktu ze słuchaczami,
    * Określenie warunków i sposobów konstrukcji swobodnej wypowiedzi retorycznej - prezentacji, expose', komentarza, relacji, itp.
  • Profil słuchacza / wymogi Menedżerów średniego i wyższego szczebla zarządzania w Organizacji.
  • Szczegółowe informacje Po szkoleniu uczestnicy będą:
    • umieli radzić sobie z pułapkami komunikacji publicznej,
    • świadomi własnego stylu mówienia,
    • potrafili konstruować własne wystąpienia publiczne,
    • potrafili budować i wzmacniać swoją atrakcyjność w wiarygodność w kontekście wystąpień publicznych,
    • świadomi autokreacji własnej sylwetki psychologicznej oraz wizerunku własnej osoby w kontekście wystąpienia publicznego,
    • potrafili efektywnie komunikować się oraz wzmacniać kontakt ze słuchaczami,
    • umieli skutecznie radzić sobie ze stresem podczas wystąpień.
    Program:
    Dzień I:

    1.  Psychologiczne przygotowanie się do wystąpienia publicznego:
    • Metody psychicznego przygotowania do prezentacji własnej osoby,
    • Budowanie samokonceptu sukcesu.
    2.  Przygotowanie wypowiedzi:
    • Określenie celu wystąpienia - jakich spodziewamy się efektów?
    • Jak osiągnąć oczekiwane rezultaty? (kto będzie odbiorcą, czas, miejsce),
    • Wybór odpowiednich narzędzi do wystąpienia.
    3.  Trudne sytuacje podczas wystąpień publicznych:
    • Indywidualne podejście do różnych typów odbiorców,
    • Panowanie nad grupą - praca nad oporem uczestników,
    • Rozpoznawanie symptomów napięcia, stresu, tremy.
    • Sposoby przeciwdziałania skutkom powyższych zjawisk.
    4.  Techniki aktorskie:
    • Świadomość oddechu i ekonomia jego użycia u mówcy,
    • Podstawy emisji, artykulacji i intonacji głosu,
    • Optymalne wykorzystanie czasu wypowiedzi,
    • Co to jest krasomówstwo? - wykorzystanie praktyczne,
    • Podstawy form ruchu scenicznego - elegancja mówcy,
    • Sposoby opanowania i świadomego wykorzystania gestu,
    • Wykorzystanie pauzy jako środka ekspresji,
    • Techniki zaciekawiania słuchaczy - wątki poboczne,
    • Praktyczne ćwiczenia krasomówcze.
    Dzień II:

    5.  Wykład - prof. Jerzego Bralczyka:
    • Zasady konstruowania wystąpień publicznych,
    • Trzy elementy udanego wystąpienia: 
      - informacja, 
      - kontakt z audytorium, 
      - wiarygodność, 
      - perswazyjność
    • Style mówienia.
    6.  Przygotowanie wypowiedzi:
    • Określenie audytorium, treści i stylu wystąpienia, 
    • Sposoby organizowania treści wystąpienia, 
    • Rola osobistego zaangażowania w wystąpieniu.
    7.  Budowanie pozytywnego nastawienia u słuchaczy:
    • Relacje z odbiorca a odbiór treści, 
    • Bariery w komunikacji - sposoby ich unikania,
    • Budowanie zaufania u odbiorców wobec treści wystąpienia.
    8.  Kwestie interpretacji przemówienia:
    • Emocje i racje: wykorzystanie historii i liczb,
    • Fakty i konteksty - w jaki sposób zmienia się postrzeganie faktów, 
    • Schematy poznawcze: kiedy standardowe podejście nie wystarcza.
    9.Retoryka wystąpień publicznych:
    • konstrukcja wystąpienia perswazyjnego i informacyjnego,
    • tworzenie motywacji u odbiorców w wystąpieniu publicznym,
    • forma wystąpienia publicznego - różnice w zrozumiałości i atrakcyjności między językiem  mówionym a pisanym,
    • podstawowe narzędzia stosowane w wystąpieniach publicznych,
    • podstawowe efekty psychologiczne dotyczące wystąpień publicznych,
    • retoryczne zasady budowania wystąpień:
      - zasada identyfikacji,
      - zasada korzyści,
      - zasada wyobraźni,
      - zasada aktualności,
      - wystąpienia perswazyjne: sekwencja motywująca,
      - sposoby rozpoczynania,
      - sposoby zakończeń.
Więcej informacji

Inne informacje związane z komunikacja w biznesie