CeleBiorąc udział w szkoleniu zostaniesz przygotowany do wprowadzenia nowego produktu na rynek.
*Poznasz modele rozwoju nowych produktów i nowoczesną strukturę procesu ich rozwoju.
* Dowiesz się, jakie są elementy i jak w praktyce wygląda proces wprowadzania nowego produktu na rynek.
* Nauczysz się zarządzać procesem wprowadzaniem Twojego nowego produktu na rynek.
* Zdobędziesz wiedzę i umiejętności, które pozwolą Ci ograniczyć ryzyko związane z wprowadzeniem nowego produktu.
* Będziesz umiał określać relacje pomiędzy Twoim nowym produktem a jego otoczeniem rynkowym. Dowiesz się jak wykorzystać szanse i zapobiegać zagrożeniom.
Profil słuchacza / wymogiSzkolenie jest przeznaczone dla product i brand managerów, dyrektorów marketingu, członków zarządu.
Szkolenie poprowadzi Tomasz Łucek Trener - współpracujący B&O NAVIGATOR. Menedżer wyższego szczebla działów marketingu, specjalista od działań trade marketingowych i wsparcia sprzedaży, new product development. - czytaj więcej
Szczegółowe informacjeWprowadzenie nowego produktu na rynek nie jest rzeczą łatwą.
I choć daleko nam jeszcze do rynku amerykańskiego czy zachodnioeuropejskiego coraz większa konkurencja i nasycenie rynku powoduje, że więcej jest nieudanych "launch-ów" niż tych zakończonych sukcesem. Jak więc profesjonalnie przygotować się do wprowadzenia nowego produktu na rynek? Jakich błędów unikać? Na te i inne pytania odpowiemy w trakcie szkolenia.
1. PRZED WPROWADZENIEM NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK - KONIECZNE PODSTAWY.
Organizacja przedsiębiorstwa przed wprowadzeniem nowego produktu.
Kto i kiedy powinien myśleć o wprowadzaniu nowych produktów?
Kompetencje firm w zakresie wprowadzania nowych produktów.
2. NOWY PRODUKT.
Definicje i podstawowe pojęcia.
Klasyfikacja nowych produktów.
Znaczenie procesu i rola rozwoju nowych produktów.
Główne czynniki powodzenia.
3. MODELE ROZWOJU NOWYCH PRODUKTÓW.
Model sekwencyjny.
Model zintegrowany.
Inne przykłady.
4. STRUKTURA PROCESU ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU.
Budowa ogólna procesu.
Struktura decyzyjna w procesie.
Pułapki i zagrożenia w procesie.
5. PRZYGOTOWANIE PROCESU WPROWADZANIA NOWEGO PRODUKTU.
Budżet.
Pomysły.
Analiza pomysłu.
Formalizacja, opracowanie i testowanie na etapie koncepcji.
Strategia marketingowa.
Analiza ekonomiczno - biznesowa projektu.
6. ZARZĄDZANIE WPROWADZANIEM NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK.
Opracowanie produktu.
Testowanie produktu.
Testowanie rynku - test marketingowy.
Korekta produktu.
7. WPROWADZENIE NOWEGO PRODUKTU NA RYNEK. a) Komercjalizacja:
Prototyp idealny.
Modyfikacja planu marketingowego i strategii.
Kiedy? Gdzie? Komu? Jak?.
Rozpoczęcie produkcji.
b) Akceptacja nowego produktu na rynku:
Fazy procesu.
Czynniki wpływające na proces.
Nabywcy i ich reakcje.
8. NOWY PRODUKT A KONCEPCJA MARKETING MIX W PRZEDSIĘBIORSTWIE.
Pojęcie marketing mix.
Wpływ nowego produktu na koncepcję marketing mix.
9. METODY OGRANICZANIA RYZYKA W PROCESIE REALIZACJI ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU.
Identyfikacja ryzyka.
Zarządzanie i ograniczanie ryzyka.
10. NOWY PRODUKT - ISTOTNE OBSZARY ZALEŻNE.
Formy organizacyjne.
Kto decyduje o nowym produkcie - Klient czy przedsiębiorstwo?
"Konkurencja nie śpi" - wpływ konkurencji na proces.
Główne przyczyny niepowodzeń nowych produktów na rynku.