CelePodmioty gospodarcze poczynając od najmniejszych jednoosobowych, a kończąc na dużych korporacjach borykają się z podobnymi problemami. Aby firma mogła funkcjonować na rynku za sprzedany wyrób (towar) lub wykonaną usługę musi otrzymać uzgodnioną zapłatę w określonym terminie.
Dłużnicy stale „ulepszają” swoje metody działań. Trzeba też nadążać za zmianami w prawie. Dzięki przedstawieniu tematyki windykacji przestrzennie, będą Państwo potrafili sami nadążać za zmianami prawnymi w tej dziedzinie a także zauważać kolejne sposoby oszustów i być WYSOKO W PIRAMIDZIE SPŁATY SWOICH DŁUŻNIKÓW.
Stereotypowa windykacja opiera się o zasadę siły. Windykacja prawdziwa i skuteczna to połączenie kilku dziedzin nauki. Samo podejście psychologiczne do problemu nie pomoże, bez znajomości procedur prawnych. Tak samo powyższe stanie się całkowicie bezużyteczne, gdy nie potrafimy odnaleźć majątku dłużnika i wskazać go komornikowi, po zakończeniu działań na drodze sądowej.
Profil słuchacza / wymogiSzkolenie polecamy wszystkim osobom, które zajmują się odzyskiwaniem należności - pracownikom działów windykacji i księgowości
oraz właścicielom przedsiębiorstw, którym nie jest obcy problem nieterminowych płatności od swoich kontrahentów.
Szczegółowe informacjeProgram szkolenia: I. WINDYKACJA NALEŻNOŚCI JAKO PROCES.
Co to jest windykacja?
Dlaczego ludzie nie płacą? (hierarchia płatności, przeciąganie, gra, uwarunkowania społeczne, )
Typy dłużników (biedacy, gracze, fraudzi – wizjonerzy i problematycy)
Co robimy źle? – jak zachęcamy do przeciągania płatności? (Uzależnienie od firmy, brak procedur, bałagan, długi czas reakcji, niekonsekwencja, przewidywalność)
Kiedy powinno się rozpocząć negocjacje z dłużnikiem?
Kto powinien negocjować?
Z kim rozmawiać w firmie dłużnika?
II. ZANIM ZACZNIEMY WINDYKOWAĆ
Proste sprawdzenie w Internecie (KRS, RDG, LEX, Portale, Biznespolska)
KRS
Umowy i inne dokumenty
Faktury (zestawienia możliwość kompensaty)
Aspekty nagrywania rozmów telefonicznych
III. PROCES WINDYKACJI
Procedura
Wybór drogi kontaktu
Pierwszy kontakt (domniemanie niewinności, wciąganie w rozmowę)
Negocjacje
Zagrożenie sankcjami
Konsekwencja
Wprowadzanie sankcji (plan, piramida)
Uznanie długu
Przerwanie biegu przedawnienia
Błędy podczas windykacji
IV. GRY DŁUŻNIKÓW
Na czas
Strategia
Inni wierzyciele, najpierw im zapłacę
Reklamacja
Zasada - mnie nie zapłacili, to ja wam nie zapłacę
Zapomniałem
Często wyjeżdżam
Granie „głupiego”
Pan niedostępny
Kontr natarcie (groźby, wyzwiska, krytyka)
V. WPROWADZAMY SANKCJE
Zablokowanie towaru
Wymówienie umowy
Odsetki
Kary umowne
Zabranie towaru
Zlecenie windykacji
Doniesienie do prokuratury
Ujawnienie zadłużenia - triki na dłużników
KRD
VI. KIERUJEMY SPRAWĘ DO SĄDU
Procedura („nie żałujcie pieniędzy na specjalistów”)
VII. POSTĘPOWANIE KOMORNICZE
Procedura (aspekty poszukiwania majątku)
Materiały szkoleniowe:
Na szkoleniu, oprócz świeżego spojrzenia, praktycznej wiedzy oraz umiejętności otrzymają Państwo dodatkowo: bogate materiały szkoleniowe (m.in. skrypt, wzory umów i szablony dokumentów), tak aby każdy we własnym zakresie mógł przeprowadzić procedurę windykacyjną.