wczesne wspomaganie rozwoju dziecka - studia II stopnia (uzupeniające magisterskie)
CeleCelem kształcenia jest przygotowanie do profesjonalnego organizowania wczesnej i systematycznej pomocy dzieciom zagrożonym nieprawidłowym rozwojem oraz dzieciom z niepełnosprawnością; zdobycie umiejętności opracowywania i realizowania indywidualnych programów zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z uwzględnieniem działań wspomagających rodzinę. Przyszli absolwenci zostaną przygotowani do pracy w zespole wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i ustalania wraz z innymi specjalistami indywidualnych, kompleksowych programów terapeutycznych; prowadzenia, w oparciu o wielospecjalistyczną diagnozę dziecka, działań rewalidacyjno-wychowawczych stymulujących rozwój; prowadzenia konsultacji i instruktażu dla rodziców, członków rodziny oraz innych specjalistów opiekujących się dzieckiem; oceny skuteczności pomocy udzielanej dziecku i jego rodzinie.
Profil słuchacza / wymogiStudia wczesne wspomaganie rozwoju dziecka adresowane są do osób, które chcą zdobyć kompetencje niezbędne do prowadzenia działań wspomagających rozwój dzieci w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym, a także do udzielania wczesnej i długotrwałej pomocy rodzinom tych dzieci (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 03 lutego 2009 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci, Dz. U. nr 23, poz. 133).
Szczegółowe informacjeW ramach profilu planowana jest realizacja następujących przedmiotów:
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w środowisku rodzinnym - Pedagogika specjalna małego dziecka
- Psychologia rozwojowa i psychopatologia małego dziecka
- Podstawy neurologii i neuropatologii
- Wczesna diagnoza i terapia małego dziecka zagrożonego niepełnosprawnością intelektualną i ruchową
- Trening komunikacji interpersonalnej
- Instytucje pomocy rodzinie we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka - Metody terapii małego dziecka
- Zajęcia fakultatywne