Warsztaty z projektowania prezentacji
Program warsztatów:
Etap 1
Uczestnicy skupią się na tym jak budować relację oraz połączyć się z publicznością w sposób bardziej znaczący i wciągający. Poprzez ćwiczenie uczestnicy będą uczyć się o tym co i dlaczego powinni wiedzieć o swojej publiczności. Następnie jak odkryć i zdefiniować potrzeby odbiorców i jak korzystać z tych informacji w celu skutecznego przekazania swojego komunikatu widzom.
Etap 2
W oparciu o to czego uczestnicy dowiedzą się na temat odbiorców,
określą co jest główną myślą prezentacji i jaka idea przyświeca tej prezentacji. W tej części zostanie wykonany przegląd technik dzięki którym możliwe staje się uzyskanie stanu równowagi pomiędzy logiką i emocjami, które mają być zawarte w prezentacji, tak aby maksymalnie zaangażować widownie.
Etap 3
Na tym etapie uczestnicy dowiedzą się jak stosować koncepcje projektowe, takie jak: struktura, przepływ, kolor, tekst, obraz- aby komunikat był jasny i znaczący. Uczestnicy sprawdzą jak zastosować kontrast, przepływ, hierarchię, jedność, bliskość i odstęp do przekazywania informacji i tworzenia między nimi relacji. Kolejno zostanie odkryte znaczenie struktury, stylu
oraz spójności prezentacji.
Etap 4
Uczestnicy dowiedzą się jak kształtować informacje w skuteczne narzędzie komunikacji, ilustrując statystyki, wykresy, teksty, skomplikowane informacje w sposób jasny i klarowny dla widza. Przedstawione zostaną techniki, które ułatwią jak wybrać właściwe narzędzie do pracy, podkreślić to, co ważne i jak
utrzymać prezentację w prostocie i skuteczności.
Etap 5
Podczas tego etapu zostanie dokonany przegląd podstawowych zasad tworzenia slajdów. Uczestnicy będą mięli możliwość zaobserwowania jak te zasady mogą być zastosowane w praktyce. Zaprezentowane zostaną przykłady slajdów przed i po poprawie.