Profil słuchacza / wymogiProgram, przeznaczony jest dla menadżerów z pewnym doświadczeniem zawodowym w planowaniu działań oraz tych, którzy mają za zadanie opracować strategiczny plan marketingowy i działania taktyczne .
To oferta dla osób pracujących w różnej wielkości organizacjach, pomagająca zrozumieć jak powinien przebiegać proces opracowywania strategii na ich poziomie odpowiedzialności.
To zestaw sprawdzonych i i gotowych do zastosowania modeli, technik i narzędzi a zatem propozycja dla ograniczonych czasowo menadżerów, oczekujących od szkolenia praktycznych rozwiązań a nie rozważań teoretycznych.
Program pokazuje jak w procesie planowania strategicznego działać dwustronnie:
• wykorzystywać dostępne informacje na temat rynku, klientów i konkurencji
• analizować jak strategia np. departamentu wpisuje się w kierunki strategiczne całej organizacji
Szczegółowe informacjeRamowy program szkolenia:
Wprowadzenie w obszar marketingowej orientacji firmy i planowania marketingowego oraz perspektywy strategicznej
Klient (nabywca) – jego potrzeby i rola w rozwoju formy
Przedstawienie case study: (międzynarodowej organizacji, o zróżnicowanym portfolio produktów i pracującej nad strategią działania).
Proces planowania strategicznego: prezentacja, omówienie poszczególnych kroków i praktyczne wykorzystanie narzędzi i technik przydatnych w tworzeniu planu:
Analiza sytuacji:
• Analiza otoczenia zewnętrznego
• Analiza otoczenia wewnętrznego
-Analiza konkurencji
• Analiza potencjału firmy
• Benchmarking
• SWOT
Tworzenie planu strategicznego :
• Wyznaczanie celów (SMART)
• Uzyskanie przewagi konkurencyjnej
• Analiza luki strategicznej
• Wybór strategii wzrostu
• Wybór rynku docelowego: segmentacja i targetowanie
• Pozycjonowanie (mapa percepcji i pozycjonowania marek)
Taktyka
• Rekomendacja działań zgodnie z modelem Marketing Mix
-Działania w oparciu o cykl życia produktu
-Działania wynikające z analizy portfolio
Ostateczne opracowanie planu strategicznego dla organizacji z użyciem wcześniej poznanych i przećwiczonych metod i technik
Prezentacje zespołowe, dyskusja, informacja zwrotna nt opracowanych strategii
Zakończenie -Ocena realizacji oczekiwań uczestników szkolenia
Trener: Ewa Gugała-Hugues
Informacje organizacyjne:
Miejsce: Warszawa,
Godziny zajęć: 9.00-17.00
Uczestnikom szkolenia zapewniamy:
materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia szkolenia, serwis kawowy, lunch.