Szczegółowe informacjeCel kształcenia:
Kurs jest przygotowany dla osób pragnących poszerzyć wiedzę z zakresu zagadnień teleinformatycznych o zagadnienia związane z telefonią IP. Wiedzą jaką dostarcza szkolenie pozwala administrować systemem PBX VoIP opartym o rozwiązanie Cisco Unified Communication Manager Express. Szczególnie istotnym elementem szkolenia są ćwiczenia laboratoryjne dla każdego z omawianych tematów.
Wymagania wobec kursantów:
Wiedza z zakresu CCNA. Kursanci powinni sprawnie posługiwać się interfejsem konfiguracyjnym urządzeń Cisco
Materiały i metodyka prowadzenia szkolenia:
Każdy słuchacz otrzymuje autorski skrypt edukacyjny, a także zaświadczenie ukończenia kursu wystawione na druku Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Dla naszych klientów uruchomiliśmy bezpłatne konsultacje mailowe z wykładowcą w terminie do dwóch tygodni po zakończeniu szkolenia.
Zajęcia prowadzone są w formie ćwiczeń, które poprzedzone są krótkim wstępem teoretycznym.
Program zajęć:
1. Podstawy VoIP
Podstawy działania tradycyjnej telefoniii PSTN ( interfejsy, protokoły );
Jak działa VoIP ( protokoły, komponenty, mechanizmy )
Korzyści wynikające z wykorzystania VoIP
Problemy związane z implementacją usług głosowych w sieci pakietowej
Połączenie między światem VoIP a PSTN ( pojęcie gatewaya: bramy głosowej )
Obsługa telefonów działających wewnątrz sieci VoIP ( pojęcie centrali PBX na przykładzie Unified Communications Manager Express )
2. Interfejsy głosowe bramy voip Cisco
Porty analogowe ( FXS i FXO )
Porty cyfrowe
3. Plan numeracyjny i pojęcie dial-peer
Podstawowe pojęcia ( DNIS, ANI, DID )
Skalowalny plan numeracyjny oraz istniejące rozwiązania ( e.164, NANP )
Routing w świecie VoIP ( dial-peer POTS, VoIP )
Manipulowanie numerami na potrzeby routingu połączeń
4. Protokoły VoIP
Protokoły sygnalizacji ( H.323, SIP , MGCP )
Protokoły transmisji ( RTP , RTCP )
5. Telefony
Przegląd modeli oferowanych przez Cisco oraz alternatywne rozwiązania
Podłączanie telefonów do istniejącej infrastruktury (konfiguracja przełączników na wymogi telefonów VoIP)
6. Centrala ( PBX ) VoIP Unified Communications Manager Express
Wymagania sprzętowe
Instalacja i konfiguracja
Podłączanie telefonów VoIP
Proste usługi dodane ( call park , call forward, hunt grupa )
7. Quality of Service ( QoS )
Implementacja QoS dla zapewnienia poprawnej jakości obsługi telefonii VoIP