CeleCelem studiów jest wyposażenie słuchaczy w wiedzę o prawidłowościach rozwoju i zachowania się dzieci niewidomych i słabo widzących oraz o ich trudnościach w przystosowaniu się do warunków szkolnych i internatowych; ukazanie swoistości procesu kształcenia dzieci niewidomych i słabo widzących w świetle aktualnej wiedzy z zakresu pedagogiki ogólnej i tyflopedagogiki; kształcenie odpowiednich umiejętności psychoedukacyjnych studentów; wskazanie optymalnych zasad i form współpracy nauczycieli i wychowawców ze służbami wspomagającymi rehabilitację dzieci z defektami wzroku.
Profil słuchacza / wymogiStudia dla pedagogów, nauczycieli posiadających uprawnienia pedagogiczne – absolwentów szkół wyższych (także zawodowych). Studia mają za zadanie przygotować kadrę pedagogiczną do realizacji zadań edukacyjnych, terapeutycznych oraz rehabilitacyjnych z dziećmi i młodzieżą niewidomą oraz słabo widzącą w placówkach kształcenia specjalnego, klasach i szkołach integracyjnych oraz specjalistycznych poradniach.
Szczegółowe informacjePlan studiów zawiera dwa bloki przedmiotów: pedagogiczno-psychologicznych oraz specjalistycznych. Studia realizowane są w formie wykładów, ćwiczeń konwersatoryjnych i warsztatowych oraz praktyki pedagogicznej. Prowadzone są przez kadrę naukowo-dydaktyczną DSW oraz specjalistów z zakresu edukacji oraz rehabilitacji dzieci i dorosłych niewidomych oraz słabo widzących.
Plan studiów zawiera 335 godzin zajęć (w tym 126 godzin wykładów, 159 godzin ćwiczeń) oraz 50 godzin praktyki pedagogicznej. Studia trwają 3 semestry. Złożenie pracy i egzamin dyplomowy kończą studia. Czas trwania studiów: 3 semestry Liczba godzin: 335 godzin Praktyki: 50 godzin