Szczegółowe informacjeCelem szkolenia jest doskonalenie umiejętności komunikacji werbalnej (słownej) i niewerbalnej (gesty, mimika, kontakt wzrokowy, postawa ciała) aby być bardziej precyzyjnym i zrozumiałym dla innych. Zgodność "języka ciała" z komunikatem werbalnym przekazuje otoczeniu sygnał o naszej wiarygodności. Umiejętności praktyczne zdobyte podczas treningu są przydatne nie tylko w życiu prywatnym, ale również na forum zawodowym.
Program szkolenia
1. System reprezentacji poznawczych, proces komunikacji
2. Komunikacja jednokierunkowa vs. dwukierunkowa
3. Testy umiejętności mówienie i słuchania
4. Komunikacja werbalna w kontekście budowania zaufania w relacjach z drugim człowiekiem
5. Komunikat JA vs. komunikat TY
6. Kwadrat komunikacyjny Shulza von Thuna. Analiza profili komunikowania
7. Komunikacja niewerbalna w kontaktach interpersonalnych. Komunikacja jawna i ukryta. Proksemika, kontakt wzrokowy - znaczenie poszczególnych zespołów gestów.
8. Bariery w komunikacji - zakłócenia
9. Style aktywnego słuchania i werbalne techniki aktywnego słuchania
10. Asertywność jako jeden z aspektów komunikacji
11. Style komunikowania wg. Wirgini Satir
12. Udzielanie i przyjmowanie feedbacku
Metody pracy
studium przypadków
testy
prezentacje
ćwiczenia w małych grupach (scenki, role, gry i zabawy)
burza mózgów
dyskusja z uczestnikami
feedback trenera omówienie wniosków z ćwiczeń i odniesienie ich do przykładó
Harmonogram szkolenia 2 dni szkoleniowe - 16 godzin