Transport i spedycja międzynarodowa - umowy, ubezpieczenia, konwencja CMR
Szczegółowe informacjeTransport i spedycja międzynarodowa - umowy, ubezpieczenia, konwencja CMR.
Szkolenie skierowane jest do osób odpowiedzialnych w firmie za wysyłki i odbiór towaru, a także za prowadzenie reklamacji z tytułu umowy spedycji oraz z tytułu uszkodzenia, ubytku lub utraty towaru w umowie przewozu. Zajęcia polecane są szczególnie logistykom i spedytorom.
W trakcie szkolenia wykładowca omówi, m.in:
kto odpowiada za załadunek i rozładunek,
kto ponosi kary za przekroczenie nacisku na oś,
kary za podanie nieprawdziwych danych w liście przewozowym,
rozszerzenie odpowiedzialności poza przewoźnika na nadawcę i spedytora.
Korzyści dla uczestników:
nauczymy jak poprawnie i skutecznie składać reklamacje zarówno do przewoźnika, jak i do spedytora, oraz w jaki sposób zawierać umowę przewozu (lub spedycji) aby dochodzenie roszczeń było łatwiejsze,
powiemy czym różni się ubezpieczenie CARGO od OCS i OCP, dlaczego pomimo wysokiego ubezpieczenia przewoźnika (OCP) warto mieć CARGO,
przedstawimy różnicę umowy spedycji od umowy przewozu, a także wskażemy, czym różni się odpowiedzialność spedytora i przewoźnika,
wyjaśnimy, w jaki sposób rozpoznać "przewoźnika umownego", który udaje spedytora oraz jakie to niesie zagrożenia zarówno dla Klienta, jak i dla niego samego.
Program szkolenia:
I dzień:
1. Przejście ryzyka w warunkach dostaw INCOTERMS 2010:
pojęcie „ryzyka” w dostawie,
kto jest uprawniony do składania reklamacji do spedytora i przewoźnika: nadawca, poszkodowany, ten co dał zlecenie, właściciel towaru czy ponoszący ryzyko? Czy INCOTERMS daje jakieś wskazówki?
dlaczego przy warunkach EXW nie sprzedający nie powinien ładować towaru,
dlaczego FOB nie należy używać do kontenerów,
dlaczego wystrzegać się zakupów na warunkach CIF i CIP.
2. Ubezpieczenie w transporcie międzynarodowym:
rodzaje / podział ubezpieczeń: OCP (przewoźnika), CARGO (ładunku) i OCS (spedytora) - specyfika, różnice, pułapki,
wyjaśnienie pojęć: wartość ubezpieczenia, suma ubezpieczenia, franszyza, instytutowe Klauzule Ładunkowe: A, B, C,
praktyczne wskazówki dla osób korzystających z ochrony ubezpieczeniowej i ewentualnych poszkodowanych - likwidacja szkód, dokumentowanie.
II dzień:
1. Umowa spedycji a umowa przewozu:
podobieństwa, różnice pułapki,
odpowiedzialność spedytora i zasady dochodzenia reklamacji z tytułu umowy spedycji,
kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik,
co to jest „pośrednictwo przy przewozie rzeczy”,
dokumenty przewozowe i spedycyjne: zlecenie przewozowe, zlecenie spedycyjne, listy przewozowe: drogowy CMR, kolejowy CIM, lotniczy AWB, konosament morski (B/L), zaświadczenie spedytora FIATA FCR inne.
2. Ogólne Polskie Warunki Spedycyjne (OPWS).
3. Odpowiedzialność przewoźnika drogowego w przewozach krajowych i międzynarodowych - Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR) i Ustawa Prawo przewozowe:
zakres stosowania,
pojęcie osoby uprawnionej,
podstawowe czynności, prawa i obowiązki: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy ładunku,
podstawowe błędy przy dochodzeniu roszczeń,
dlaczego spedytor nie jest „osoba uprawnioną” do składania reklamacji u przewoźnika,
relacje przewoźnika i spedytora z „osobą uprawnioną”,
Informacje na temat najbliższego terminu szkolenia mogą Państwo uzyskać kontaktując się z organizatorem. Istnieje również możliwość przygotowania szkolenia zamkniętego z tego tematu, dla grupy pracowników, w dogodnym dla Państwa terminie i miejscu.
Miejsce: Warszawa Centrum, czas dojazdu tramwajem z Dworca Centralnego - około 5 minut.